• MysticAngelEyes

Prickar o Sträck!!

Läste ngn gång för länge sen här om prickar o sträck från UL:et, men hittar tyvärr inte tråden!
    Blev nyfiken på hur d va med det där gällande könet, pojke lr flicka, prickar lr sträck!
    Ngn som vet o kan förklara! Vad e vad???
    Har en jättefin UL:s bild i mitt galleri, men kan tyvärr inte se där gällande prickar lr sträck! Däremot tyckte ja att på UL:et se tre prickar i en triangel, vad tror ni om det??

• Svar på tråden Prickar o Sträck!!
  • Williams mor

Om det är tre streck så är det en flicka, blygläppar och springa. Har en bild från v28 i mitt galleri. Tidigare är svårt att se, eftersom blygläpparna är svullna och kan se ut som en liten snoppis =)

• Mammis me Tindra

Japp, såg oxå tre sträck på min lilltjej. Ganska tydligt faktist.

• M26

Gjorde mitt köns-UL i v30+5 och då såg man inte 3 streck. Mittenstrecket ser mer ut som ett mellanrum. Det ser mer ut som "färdiga" blygdläppar eller vad man ska säga.

• sicksack

Jag puffa på lite med.

På vårat UL i v. 19 så visade BM oss tre streck och sa att så brukar det se ut när det är en flicka, men hon ville ändå inte säga till 100%...

• MammaKulta

min bm sa också det med tre streck= flicka.

• MammaKulta

tittade på din UL bild, det går inte att se streck eller prickar från den vinkeln. jag fick med en bild på strecken från mitt UL

• Busymommy

Oj vilken spännande tråd!
    Jag ska på extra ul när jag är i vecka 32 för att se om min moderkaka växt med då ska jag spana efter streck..
    Vad är det om det är en kille då? Hur ser det ut?

• MammaKulta

cariina, jag tyckte det var jättesvårt att se strecken innan min bm visade dem, så om du verkligen vill veta måste du säkert fråga den som gör Ul'et. jag undrar också över det med prickarna...kanske någon som vet. puffar lite

*puff puff*

• brunett32

Finns det ingen som har bilder på ett köns-ul då det e en pojke? skulle vilja se skillnaden.

• sicksack

Puffelipuff, vill höra fler erfarenheter.

• MysticAngelEyes

Kul att fler svarat. Hoppas ngn har en bild o vet hur d ser ut när man väntas en pojke!

MammaKulta: Ja vet att ja inte kan se på min UL:s bild från den vinkeln. Det va från under tiden mitt UL gjordes ja tycktes se 3 prickar. Men ja kanske såg nåt annat.

• M26

Hon som gjorde mitt köns-UL på BMG i Gbg sa att de tre strecken syns bara tidigare i graviditeten. Det ser inte ut så när blygdläpparna är fullt utvecklade, vilket min flickas var i v30.

Svar på tråden Prickar o Sträck!!