• Carill

Smörja sig med olivolja?

Hej,

har hört att man kan smörja in sig med olivolja eller smör (?) för att slippa få bristningar, är det nå'n som vet vilket som är bäst? Hur ofta skall man göra det, och *var*?

//Carill

• Svar på tråden Smörja sig med olivolja?
  • MLME

Jag använder olivolja på magen på morgonen och på kvällen.

• Carill

Tack! Fast jag menade bristningar i underlivet i samband med förlossningen....

• penapöna

Det är mellangården man ska smöra, det som är mellan slidan och anus. Men att smörja hela underlivet är bra det med. Olivolja är väl lättare att smörja sig med än smör och det åker väl in i huden lättare också.

Jag smörjer magen med olivolja nu och kommer smörja underlivet med olivolja närmare förlossningen, är "bara" i v 18 nu.

• JPL

Fast det är massera man ska göra inte smörja... Blodcirkulationen ska igång.

• ladyhawk

Alt. mandelolja, som finns att köpa på Apoteket för ca 40:-

• Nutte

Hej, till magen har jag köpt ett kokossmör stick på Body shop..ska vara jätteeffektivt mot bristningar. Sen har visst Vileda (märke) en havandeskapsolja både för magen o en för underlivet..tror det finns på hälsokosten..
    Kan vara värt att prova...
    Sticket från Body shop har jag läst i Vänta barn att det ska vara jättebra.Även expediten sa att hon säljer hur mkt som helst av det till gravida.
    Kram på er!

Svar på tråden Smörja sig med olivolja?