• Bonanza

Frisören gav mig en hockeyfrilla!! *grååt*

Idag var en sån där dålig dag, då allt bara är fel. Jag trivdes inte med något, och allra minst mitt eget utseende. I alla fall, jag beslöt mig för att förändra mitt tråkiga snälla utseende till något snyggare.

Så jag gick till en frisör, bad om en lite "rockig" frisyr, dvs lugg, rufsigt. men ändå långt... Hon klippte och fönade och sen när det var klart så var det en hockeyfrilla!! Inte alls som jag ville ha det. Men jag är så feg och var så lessen, så jag bara betalade och gick. Väl tillbaka i bilen så började tårarna komma och så grät jag hela vägen hem, där jag knappt vågade visa mig för min sambo.

Usch det är så fult... jag passar verkligen inte i det. Nu måste jag ha håret uppsatt de närmaste månaderna tills det har växt ut igen. Och nej, jag vågar inte gå tillbaka och klaga, för jag sa ju att jag var nöjd.

Blä vilken skitdag. Fulare människa än jag får man nog leta efter från och med nu....

• Svar på tråden Frisören gav mig en hockeyfrilla!! *grååt*
  • princess of woolfs

Du har inte råd att gå och klippa dig igen, någon annanstans??
    Annars kan jag trösta dig med att det är trendigt med hockeyfrilla nu
    Fast jag håller med dig, det är inte snyggt...kanske går att spreta till det lite x-tra?? Eller be din sambo bara klippa av lite bak i nacken så kanske det blir bättre?

• Bonanza

Det är alltså som en långhårig hockeyfrilla... så jag har ju halvlångt hår med hockeyfrillestuk... och jag vill inte klippa det kortare.

Imorgon blir det marsch till hm för att köpa spännen och snoddar, och sen är det uppsättningar som gäller. =)

• Maggis

Stackare!
    När jag gick i 9:an var jag hos frissan och skulle permanenta mig. Hade sett ut en snygg frisyr och allt men kom ut därifrån med pudelpermanent. Såg verkligen inte klok ut och gick med mössa på i skolan i flera veckor efteråt! Struntade i skoldansen också fast jag hade spanat in snygg grabb...
    Idag kan jag skratta gott åt det men då var det ju slutet på mitt sociala liv. Och jag kommer fortfarande ihåg känslan så jag lider med dig...

Skickar lite tröstkramar och hoppas på snar hårförbättring.
    Maggis

• asta

har du tvättat och stajlat som du själv brukar göra då? jag var hårmodell och grät efter varje gång eftersom det var så "inte jag"! Men fixar man och donar med det som man själv vill så brukar det bli bra. Lycka till vännen!!

• ladyhawk

Shit, vad jobbigt!

Jag har också varit hårmodell, så jag har haft min beskärda del med uppsatt hår, scarves osv, men då vår det ju *frivilligt*. Knäpp tonåring, du vet ...

• AmandaPitkänen

jag tycker att du ska åka till H&M och köpa lite nya snoddar och hårspännen som du kan sätta ihåret så att du känner dig fin! För det är du säkert nu också bara att du inte är van vid den frisyren?

• Mysan82

jag vet hur det är o inte bli nöjd....

men som dom andra skrev, du är säkert jätte söt... eftersom du inte blev nöjd är du nog mer inställd på hur fult det är, men att det egentligen inte är det...

• Lejanna

Förstår dig! Var och klippte mig igår och fick för mig att jag ville bli av med lite väl mycket hår. Ångrar mig!
    Jag ser ut som en mycket rödhårig Gustav Vasa.
    Uppsatt hår var det ja!

• morotsland

Hockeyfrilla är världens mest underskattade frisyr! Förutom i Tjeckien då. Det är ju skitsnyggt, jag ska gå till frisören och fixa en snart hade jag tänkt

• Katie

Känner verkligen igen mig.. Hur många gånger har man inte kommit hem från frisören och stortjutit!! Värsta gången var när jag ville klippa kort hår och ha i en stödpermanent. Frisören "råkade" ha i stödpermanenten för länge att jag såg ut som ett får!! Eftersom håret var kortklippt stod lockarna raaaakt upp!! Det gick inte att klippa kortare utan att raka bort allt. Fy farao, det tog nästan ett år innan jag fick nån fason på håret..

• Jos

Jag ska till frissan imorgon, men nu vet jag inte om jag vågar. ;)

• Isanna

Exakt så kände jag det i söndags och dagarna därpå! Hade lååångt hår, ville förändra mig, satt hårmodell och fick en riktigt rockig hockeyfrilla jag med. Var helt galen i flera dagar och bar keps jämt! Men nu... nu är det snyggt! Det var nog bara ovant att ha kort liksom, o alltid måsta fixa håret! Men nu är det snyggt! Det ordnar sig! Håll inte på att korva upp håret med snoddar och spännen, vänj dig med frisyren så ska du se att du är så snygg som frissan tyckte att du var!

Svar på tråden Frisören gav mig en hockeyfrilla!! *grååt*