vad har jag för hudtyp???
Jag är 35 år och har alltid haft "problemhy". När jag var yngre hade jag rätt mycket finnar och pormaskar, nu är den bättre men jag har fortfarande problem och jag vet inte alls vilken hudvård jag ska försöka mig på eftersom jag är väldigt tveksam till vilken hudtyp jag egentligen har. Jag har ganska stora porer på näsan och en bit ut mot kinderna. Längre ut på kinderna och på hakan har jag ofta mycket pormaskar och ibland blossar det upp en del kvisslor(små, ytliga finnliknande utslag)Det är numera väldigt sällan jag får finnar i ansiktet, det kan hända ibland före mens. Detta tycker man kan tyda på fet hud men jag är aldrig glansig (som det står på alla förpackningar är ett tecken på fet hud) och om jag strycker på ansiktet känns det inte heller fett. Ibland kan huden reagera på någon produkt och bli torr och fnasig, spec i pannan och ibland då jag tvättat mig med lactacyd stramar det i ansiktet och känns väldigt torrt. Känner någon igen sig på min beskrivning och har ni i så fall något tips på en lämpli hudvårdsserie. Skulle i så fall bli väldigt tacksam för svar.