Villa har vi inte, men bostadsrätt, bil och barn. När jag jobbar har vi inga ekonomiska problem (men jag pluggade i 7 år så jag är ändå van att vända på varenda krona om det behövs), men nu när jag är föräldraledig brukar mina pengar vara slut ungefär 4-5 dagar efter jag fått dem. Min man jobbar ju, men han kan inte försörja oss alla tre, så sedan dottern föddes har vi tagit ca 5 000 kr varje månad från sparkontot. Det känns lite trist, men vi ville ju ha barn och jag ville vara hemma nästan ett år (sen ska min man vara hemma ett halvår) och vi är inte beredda att flytta eller sänka vår standard speciellt mycket överhuvudtaget för bara den här korta perioden.
Om jag skulle ha så inom oöverskådlig tid skulle det förstås vara jättedeppigt, men nu vet jag att det tar slut i augusti, och när jag pluggade visste jag också att det fanns ett slut så då är det ändå ok. Både studier och barn är ju en investering
Förresten kanske jag inte skulle ha svarat här, jag har ju fortfarande pengar kvar på banken (åtminstone så att det räcker tills jag börjar jobba igen), men det känns som jag inte har några pengar när FP:n tar slut på ett par dagar!