• Titan

Bra,lätt sittvagn med fullt liggläge?

Ja som rubriker förtäljer så letar jag efter en bra,lättviktad sittvagn med fullt liggläge för sonen som är snart 5 månader.

Några tips på vagnar som motsvarar dessa kriterier?

• Svar på tråden Bra,lätt sittvagn med fullt liggläge?
  • MsRahkonen

Har en Emmaljunga Edge som ja köpte begagnad.. Tycker den är super.. Har fullt liggläge och ja inte är den så fasligt tung... Kanske om man lyfter:P Men att dra den å så är super enkelt.. Helt klart en toppenvagn...

• Titan

Men är inte det en duovagn?

• Veladis

Jag köpte just en Emmaljunga Hiker från 2003. Nätt, smidig och lätt, väger drygt 10 kg, vändbar, fullt liggläge, ställbart styre...

• Titan

Har kollat på Emmaljunga vagnar men jag är ledsen att säga det, men jag tycker de är fula. Jag vet att de är dyra och av bra kvalite men jag kan bara inte vänja mig vid hur de ser ut.(nu kommer väl många rasa över detta)

• Bruden1

Emmaljunga skooter har fullt liggläge och är skitsnygg!! kostar 1995 :- inte så farligt dyrt, (brio racer koster 2500 kr).

Mamma till charmtrollet Evelina född 051013
  • Titan

Ja skootern va helt ok, tyvärr får den dock inte användas förrän barnet är 6 mån står det på Emmaljungas hemsida.

• Bruden1

titan: ja, det är ju så...men vänta 1 månad till med att använda den då isf ...du har kanske en annan sittvagn duo/kombi som du kan ha tills dess.

• Flisan4

Hej!
    Såg att det stod att EL scooter har fullt liggläge, det har den inte. Min son har en sådan, den har nästan fullt liggläge. Har förstått att det finns bara brios race som har helt fullt liggläge. Men sen så har El kommit med nya city jet vagnen, lite dyr men verkar bra.

• Bumbi mia

Brio Race har _INTE_ fullt liggläge, inte ens ett bra viloläge för mindre barn.

Jag skulle inte rekomendera en Scooter heller pga av att den inte har fullt liggläge och enbart är framåtvänd.

Emmaljungas City cross är en smidig lätt vagn. Väger 14

Teutonias Fun väger 13,9
    Teutonia Rocky väger 13,1

Jag skulle absolut satsa på en vagn med vändbar sittdel och vänta med att köpa en sulky.

• Titan

Har en kompis som har Teutonia Timmy som hon rekommenderar varmt då hon tycker den är smidig. Några andra kommentarer ang den vagnen?

• Titan

Vad säger ni om Carena, den verkar ju prisvärd?Vilken av Carena vagnarna är den lättaste?

Svar på tråden Bra,lätt sittvagn med fullt liggläge?