• Den nöjda

ÄL-Stegring 2 dgr innan BIM=GRAVID???

Testade nu i morse med en Äl-sticka från Clearblue digitala test och fick stegring!Har aldrig inträffat tidigare när jag testat nära BIM.Väntar BIM 16 maj, alltså nu på tisdag.Någon som varit med om liknande och varit gravid?Har inga spec. symtom så man undrar ju???

• Svar på tråden ÄL-Stegring 2 dgr innan BIM=GRAVID???
  • AnneSophie

Njo...det har jag varit med om. Jag fick pos med ÄL-test i vecka 3+2. DÅ trodde jag att det var ÄL men det var en graviditet.

Mailade BoN om det här och Kristian svarade som följande:

Kan ägglossningstester reagera på graviditet?
    Ägglossningstest kan i huvudsak inte känna skillnad på hormonet LH (som ökar dagarna innan ägglossning och som är det ägglossningstester ska reagera på) och hormonet Beta HcG (som finns enbart vid graviditet). Detta beror på att LH och HcG är mycket lika hormon.
    HcG i olika variationer finns i kroppen även när man inte är gravid. Men Beta HcG finns bara vid graviditet.
    Ägglossningstest kan därför reagera på HcG och visa positivt när man är gravid.
    MEN man ska inte se ett positivt resultat på ett ägglossningstest som ett definitivt (!!!) tecken på att man är gravid. Ägglossningstest kan nämligen reagera på flera olika typer av HcG och inte bara Beta HcG. Därför ska man alltid testa med ett graviditetstest för ett definitivt besked om man tror att man är gravid.
    (www.niomanader.se/content.asp)

Så även om det verkar lovande så är det ett GRAVtest du ska ta nu och inget annat. Lycka till!

• Den nöjda

Tack för ditt engagerade svar!!

• Snart kanske

Har du inget gravtest hemma då? Jag skulle annars ha sprungit iväg o köpt ett på en gång!!
    Lycka Till

• Den nöjda

Nä, har inget hemma.Har hört att man bara kan testa from BIM.Kan man testa tidigare alltså?

• Snart kanske

Du KAN testa tidigare, det är många som fått plus innan. MEN de rekomenderar att inte göra det.
    Jag vet att jag inte kommer att kunna hålla mig den dagen det ev. är dax för mig
    Gör det som känns rätt för dig.
    Lycka Till

• IdaSaida

Hej hopp!

Jag har så lång menscykel när jag inte käkar P-piller, så det har hänt att jag har haft 2 ägglossningar under en cykel. Min BM sa att det e inte vanligt, men kan hända.

Nu kommer jag följa den här tråden, för nu vill jag ju veta hur det går för dig !! Nyfiken som jag är!

Stolt mamma till Linus 24/5-05
  • Businka

Jag testade positivt med ÄL-test på BIM-6 och BIM-5, svagt positivt med Gravsticka men "GRAVID" men CB digitalt på BIM-4 !Och jag vet att mitt fall inte är unikt! Så visst är det mycket troligt att Du är gravid , så testa med gravtestet, vi håller tummarna för Dig!!

• Snart kanske

Hur har det gått? Vi är ju så nyfikna

• Den nöjda

Jag är gravid!!!Testade positivt i dag!! Helt otroligt!!Men jag har dock inga symtom och är då rädd att det ska bli missfall igen...Ska til min gyn.på tis.hade beställt tid för att kolla varför jag inte blir gravid..och så är jag gravid nu!!Dessutom skulle jag ha ha haft BF i går om jag jag inte hade fått mitt missfall i nov. Så man börjar ju faktiskt tro att det finns en gud!!Tack för att ni håller tummarna!

• Skorpion77

Hej! Jag testade också positivt på ägglossningssticka innan jag testade positivt på graviditetstestet... Hade extra hemma och experimentade lite. GRattis!

• AnneSophie

Den hoppfulla;

Men GRATTIS! Tänkte väl det...
    Och du, oroa dig inte för det här med symptomen. Man behöver inte ha symptom. Inga symptom betyder inte att något är fel och massa symptom betyder inte att allt är ok.
    Alla reagerar vi olika på det här med graviditet. Du är dessutom mycket tidigt i graviditeten och om du får symptom så kan dom komma om ett par veckor först.
    Jag har för övrigt en symptomfri graviditet och en med symptom bakom mig. Två barn bidde det.

• Min högsta önskan

Testade positivt på ÄL-sticka igår, den dagen då jag förväntade mej mensen.
    Väntar nog några dar till innan jag tetsar med gravsticka.. Om jag fixar att vänta vill säga!! :)

• längtan76

Har BIM på torsdag och testade super positivt på ÄL-stickan i går...Så starkt streck har det aldrig varit när jag testat kring de dagar jag förväntat mig ÄL. Hmmm....Klart man undrar???? Inte kan man väl ha ÄL två dagar innan mens. Vad tror ni?

Svar på tråden ÄL-Stegring 2 dgr innan BIM=GRAVID???