• kattis81

var köpa billigt fleecetyg? ska sy lite :)

Hittade en sida på nätet, furulundsmodetyger, där säljer dom fleecetyg för 79.90kr/m, 1,45-1,50 brett. Bara undrar om det är billigt, eller om det finns ännu billigare i "vanlig" affär? hade tänkt sy en del kläder, så det kommer gå åt en del tyg men har inte sådär supermycket pengar att lägga ut.
    Dessutom kan jag inte sy.. ett par kuddfodral är det enda jag sytt som jag kunnat ha framme i allmän åsyn.. resten göms undan.

• Svar på tråden var köpa billigt fleecetyg? ska sy lite :)
  • Jennie Brunflo

79.90 är billigt för fleece.

Furulunds har dessutom ganska bra kvalitet på sina tyger, så det tycker jag var ett bra pris.

I en vanlig affär får du betala åtminstone 100kr/metern....om det inte är en väldigt billig affär.

• kattis81

jaså? åh vad kul, då ska jag beställa med en gång!! =)

• Nevy

I katalogen stoff och stil har de polar fleece för 49.90/m.

Du kan beställa katalogen på deras hemsida www.stoffochstil.se eller com.
    Den kostar 30 kronor, men det tycker jag det är värt. De är billigare än furulunds.

• kattis81

Nevy>> kikade in på den hemsidan lite snabbt, och kollade på fleecetyget och då står det i en ruta "Pris vid köp av en rulle på 20-30 m = 49,95 pr m. " och så mycket tyg hade jag inte tänkt köpa... men sen ser jag att meterpriset annars är 59,95, och det är ju superbilligt det med! kuuul ska bara kolla frakten o de med så jag inte förköper mig..

tack för tipsen!

• kattis81

Angående stoff och stil, hur mycket kommer det kosta? Det står ju ingen uträkning på beställningssedeln, så som det brukar göra..
    Är frakt/porto på 69kr den enda kostnaden förutom priset för tygerna?

• Nevy

I min katalog står det ingenting om att man måste köpa en viss mängd fleece för 49.95. Bara pris per meter.
    (Stoff och Stil alltså)
    Porto med postförskott 69:-

Jag har kollat runt efter billiga tyger till min bröllopsklänning ( ) och överlägset billigast var stoff och stil.

• kattis81

Aha.. kanske bara gäller när man handlar från nätet? Ändå ett väldigt bra pris tycker jag :) Ska beställa därifrån nu!

Oh, tänk om man kunde sy så bra så man kunde göra sin egen brudklänning..! lycko dig! och grattis till giftermålet =)

• Nevy

Tack!
    Det är inte jag som är en stjärna på att sy, det är en av mina bästa vänner, men hon gör det gratis!

Svar på tråden var köpa billigt fleecetyg? ska sy lite :)