• Mia m Rasmus

Börjat gå inåt med fötterna

Rasmus har gått sedan han var 10 mån, nu är han 16. De senaste dagarna har vi upptäckt att han hr börjat gå inåt med fötterna, vilket medför att han snubblar betydligt oftare.

Vanligt fenomen eller?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-13 21:27:51:
    Han gör det bara med ena foten

• Svar på tråden Börjat gå inåt med fötterna
  • Thèresé  1982

Min dotter gjorde det fast med ena foten...bvc sa att det är normalt och att det brukar växa bort...men man kan ha uppsikt över det. Så vände er till bvc om ni är oroliga.

• InHa

Jag har märkt att min son oxå gör det på ena foten i bland, han gick när han var 9månader och nu är han 14månader och har allså inte gjort det innan..skumt

• Cecilia2

Elkisa har ingen som helst koll på sina fötter och de pekar inåt. Dessutom släpar hon nästan alltid tårna i marken (döden för skorna...). Det är ingen fara med det. Håller det i sig går det att träna bort senare i livet.

• Nela

Min son gör precis likadant! Vi ska till läkaren på onsdag för att kolla detta. De sa till mig att man kanske kan få någrot slags inlägg i skorna för att de ska "lära" sig gå rätt! Vi får se vad de säger på onsdag!

• Mia m Rasmus

Nela: Kan du inte skriva här vad läkaren sa på onsdag?

• Nela

Nu har vi varit hos doktorn som sa såhär: Att gå inåt eller utåt med fötterna är ganska vanligt hos små barn som växer mycket ock/eller rör sig mycket. Det beror på att ibland hinner inte musklerna med när man växer så mycket så att de liksom spänner när man går. I vilket fall som helst så är det ingen fara, det brukar växa bort men jag tyckte ändå att man ska kolla upp det så de skickade en remiss till ortopeden.

Svar på tråden Börjat gå inåt med fötterna