kan man ge mollipect efter läggdags?
dvs om barnet är väldigt hostig och vaknar stup i kvarten för att hosta? eller får man bara ge det under dagen?
dvs om barnet är väldigt hostig och vaknar stup i kvarten för att hosta? eller får man bara ge det under dagen?
Är det dom där brus kortison tabletterna?
Finns inga restriktioner på när man får ge Mollipect förutom att man inte ska ge mer än vad läkaren ordinerat.
Jag ger själv min son Mollipect när han sover om jag märker att ett kruppanfall är på G, eller om han sover oroligt pga hosta.
*pekar uppåt Venus*
Så gör vi med, minsta tecken på krupp så får han en dos...
Jag gav precis så som du skriver ts så fick hon sova lite.
Det skulle ju ges 3ggr/dag så då fick man sprida ut det lite!
vi har flytande mollipect till oliver och det ger vi när han har hosta...
oftast så får han det innan han somnar, men om han inte fått och sedan blir hostig på natten så ger vi honom då...
varför skulle man inte göra det???
MIKKISPIKKIS !Mollipect är inte brustabletter(tror du menar cortisontabletter),det är en flytande hostmedicin.
evita - kanske för att Mollipect är slemlösande och det gör ju att barnet hostar mer direkt efter att ha fått mollipect för att bli av med slemmet som ju då lösts upp. Oftast sväljer ju barnet slemmet då.
Iallafall märkte jag på min tjej när hon fick mollipect på kvällen så hade hon svårt att somna pga upphostningarna. Jag gav därför alltid minst en timme FÖRE sänggåendet så hon "hann hosta färdigt" innan hon skulle lägga sig sas.
Och på natten gav jag aldrig då hon fick sina föreskrivna doser dagtid. Gav vatten på natten.