• Angelinas mamma

Hur omformaterar man datorn?

Hej! Jag har problem med min dator och måste omformatera den..
    Men jag vet liksom inte hur man gör!?
    Någoon snäll som vill hjälpa mig?
    Jag har xp skivan och cd keyen redo.. vet bara inte hur jag ska gå tillväga...
    Behöver fixa datorn snabbt!!!!

• Svar på tråden Hur omformaterar man datorn?
  • Tippi2

Bara stoppa in XP skivan. välja fomatera och installera nytt xp...

• Pappa DeNiro

Kom ihåg bara att bränn ner alla dokument, foton, email och annat viktigt bara

• Trossens mamma

ööhum....nu måste jag lägga mej i. när man formaterar om. tömmer man HD på allt gammalt då? blir datorn pigg av sånt eller gör man bara sånt då man fått virus å dyl? eller ska man göra de ändå ibland?

*Stolt mamma och Ålänning*
  • Tippi2

Trossens mamma .. Ja man tömmer hela datorn. Jag brukar göra det med min lite då o då, den blir som en ny dator när jag gjort det.

Vet att det finns dom som säger att en dator ska inte behöva om formateras om den är rätt skött? men på min är det rena vitamin injektionen iaf, sen kan det bero på att jag har en gammal sk- ruttig dator.

Men som sagt ALL data försvinner, så det gäller att spara alla foton och viktiga saker innan man formaterar. Jag brukar bränna ner det på en CD..

• Trossens mamma

Ha ha ja om jag skulle formatera om min skulle jag säkert bara göra bort mej. men de är säkert jättebra å göra de ibland.   så HD blir helt tom igen då? jag menar försvinner alla gamla skräpgrejjer å sånt man annars ej fått bort? eller ligger de nån annastans tro? Nu stal jag visst tråden lite men det passade så bra

*Stolt mamma och Ålänning*
  • Tippi2

Tm.. Ja allt försvinner, gammalt skräp och sådant som eventuellt kan ha slöat ner datorn före.

• Isfjord

Har du äkta Fönster XP och det var mindre än 120 dagar sedan du installerade datorn senast måste du kontakta Pyttemjuks support. Annars kan du inte aktivera, för de anser att man inte ska behöva installera om offtare.

• J M M M

Om man inte råkar ha kvar alla skivorna då? Hur man kan då göra? Nån som vet?

♥ när Gud inte kunde vara överallt, skapade han mamman ♥
Svar på tråden Hur omformaterar man datorn?