• tjej 77

Hur känns det när barnet vänder sig, kommer jag att veta?

Hello! Det börjar närma sig tiden för då barnet börjar att vända sig. Hur känns detta, känns det överhuvudtaget? Kan den vända sig på natten utan att jag känner detta? Jag hoppas att jag får känna av det!

• Svar på tråden Hur känns det när barnet vänder sig, kommer jag att veta?
  • nilam

Det kan kännas. Min bebis höll på att böka runt väldigt mycket runt den tiden då hon vände sig! Det var konstant trix och fix. Hon gjorde det i vecka 33-34 någonting och då är de ju ganska stora så det kan visst kännas. Men jag har hört att en del inte alls känner av det! Men när de sen fixerar sig så trycker det väldig mycket nedåt och det känns!

Kram

• linus

Jag trodde och försökte "vara med" när min bebis vände sig , kände hela tiden huvudet uppe vid min navel som bm sagt på förra besöket.. -ja här har vi huvudet!

Nästa bmbesök sa jag att huvudet ligger kvar här uppe...hon kände, nejmen här har har vi rumpan!
    Å så kände hon huvudet därnere och visade mig hur jag ska ligga för att känna huvudet.

Så jag märkte inget!

• Me76

Det enda ja har märkt av att bebben vänt på sig e att sparkarna blev väldigt hårda mot revbenen..

• maja72

Min lilla tjej ligger nog rätt nu hon bökade otroligt under två dygn nu känner jag rumpan vid naveln ungefär det är vad jag tror vi får se på tors om jag har klappat henne på rumpen eller i huudet, än har dom ju rätt bra space att snurra på..
    hoppas du får känna vändningen de spänner enormt..

• tjej 77

Jag skrev aldrig vilken vecka jag är i. Jag är just nu i v.30 och har hört att barnet (för en förstföderska) brukar vända sig kring v.32. Tack för era svar och jag får väl se om jag känner vändningen. Jag tycker visserligen att sparkarna har förflyttats lite de sista dagarna (de är mer i navelhöjd och på både hö och vä sida).
    Kramis

• Gravilda

Jag kände inte när M vände sig utan det var något som bm fick berätta att han hade gjort...

• Blue

Jag märkte inte när Tova vände sig. Men hon var vänd redan i vecka 28 och sen låg hon kvar så...

• Jejja

Hej jag kände när bebben hade vänt sig. Det kändes som om allt tryckte neråt och man kunde inte gå. Men nu ligger den med rumpan ner igen, får se vad de säger på ul idag. Ska dit kl 10,00. Kram Jejja

• Nervis

Jag vet inte om det var för att hon vände sig men innan kontrollen när BM konstaterade att den hade vänt sig så var det en himla cirkus i magen. Det var riktigt riktigt jobbigt. Stök och bök och sparkar än hit än dit. Var som om man hade en alien i sig! Så jag gissade att den hade vänt sig då och det trodde BM med.

• Leonidas

När jag väntade min son kände jag inte exakt när han vände på sig, bara att han hade gjort det. Han låg ganska still i magen, fastän han sparkade som en galning. Sparkarna kändes alltid långt ner till vänster. En dag i 7:e månaden konstaterade jag helt enkelt att han hade vänt sig, för sparkarna kändes bara på höger sida långt upp. Jag fick det bekräftat av barnmorskan en vecka senare.
    Min sons farmor däremot kände det defintivt när hennes dotter vände på sig. Hon har beskrivit det som om "att hela magen stod rätt ut " en stund medan barnet vände på sig.

Svar på tråden Hur känns det när barnet vänder sig, kommer jag att veta?