• Henric

Tecken på missfall?

Hej Alla,

Min fru har efter mycket slit, till vår glädje, lyckats bli gravid med ISCI, på första försöket.

Allt har gått som planerat, men pos grav-test, bekräftat det med ultraljud V6+3.
    Nu är det V7+4 och plötsligt har brösten, som tidigare växt enormt mycket, börjat att minska i storlek. Illamåendet som varit de senaste 3veckorna håller dock i sig. Inga blödningar har förekommit.

Kan man dra några slutsatser av att brösten plötsligt minskar lite igen?

Hjälp oss...vi är otroligt nyfikna, och kan knappt vänta 10dgr till, tills det är dax för nästa ulktraljud.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-14 12:39:17:
    Glömde fråga....vad händer om man tar ett gravtest idag? Kan man då se om det lever eller har försvinnit?
    Ligger HCG-hormonet kvar o kroppen ett tag även om det blivit missfall? Någon som vet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-14 12:39:21:
    Glömde fråga....vad händer om man tar ett gravtest idag? Kan man då se om det lever eller har försvinnit?
    Ligger HCG-hormonet kvar o kroppen ett tag även om det blivit missfall? Någon som vet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-14 12:40:54:

• Svar på tråden Tecken på missfall?
  • Habaladabala

Hej
    Vad jag förstått så är det vanligt att symptom som ömma/stora bröst kommer och går...
    Så länge hon inte blöder eller får väldigt ont behöver ni inte oroa er!
    Grattis till bebisen!!!

• Henric

Tack snälla för svaret...vet dock inte om man ska ta ut segern redan nu...det är ju sååå långt kvar, men hoppet finns ju kvar iallafall :)

Någon mer som har ngn info kring fenomenet mes stora/små bröst?

• Smulan69

Hej Henric,

grattis till graviditeten!
    Om ni har sett bebisens hjärta slå vid UL och om ni inte haft blödningar är risken för missfall liten, troligen mindre än 5%.

Grad av bröstont varierar från till person till person och har man ont så kommer det och går, vissa dagar värker de rejält, andra dagar känns de som vanligt. Så har det iallafall varit för mig och vad jag har läst på detta forum även för många andra. Så försök att inte oroa er för myckt utan gläds till ert lilla pyre även om det är svårt att sluta vara nojig efter IVF, jag vet.....
    Kram och lycka till från Smulan (vecka 14 + 3)

• Habaladabala

För mig visade det + i drygt 3 veckor efter tidigt mf så jag skulle inte ta ett test nu om jag var er...
    Men jag tror...
    Så länge hon inte blöder en massa och/eller har väldigt ont behöver ni inte oroa er..
    Kramar!!

Svar på tråden Tecken på missfall?