OK, då kanske jag kan bocka av en del där trots allt...
Att vara en god förälder som är påläst, medveten, ambitiös och uppoffrande SAMTIDIGT som man försöker vara cool, laid back, fånga dagen och njuta av sitt barn tex.
STÄMMER!
Att man plötsligt tar mer ansvar för massa småsaker som man förr kunde förbise med gott samvete, saker som traditionellt kallas "sköta hemmet" t.ex...
STÄMMER- numera diskar vi varje kväll och röjer upp, det gjorde vi inte innan vi fick barn...
Att man verkligen anstränger sig för att bevisa att karriär och barn är något man klarar galant fast det känns som en utopi t.ex...
Hm, ja, jag började ju arbeta nu när andra barnet var 5 månader och ville verkligen få det där med nattamning, pumpning och heltidsjobb att funka UTAN att erkänna att jag var trött...
Att man anstränger sig för att snabbt komma i form och vara hälsosam, fast man kanske helst skulle frossa och skita i alla ideal t.ex...
Jag vet inte om min motionscykel kvalar in där? Av en händelse skaffade jag den 4 månader efter att jag fött barn...
Att man inför föräldrar, släkt och en stor del av bekantskapskretsen håller god min, även när allt känns åt fanders och man helt saknar kontroll på tillvaron t.ex...
Nja, jag gnäller nog en hel del tror jag
Men generellt sett, så visst tror jag att det ofta är så här. Inte minst när man läser om de sk. kändismammorna som uppträder på scen några dagar efter förlossningen eller är nere i matchvikt igen 2 veckor efter bebis ankomst...