Vad tycker ni om namnet Ida?
Ge mig alla synpunkter ni har. Associerar ni Ida med någon särskild typ av personlighet osv? Och vad tycker ni om namnkombinationen Ida Bergman-Bill, som det i så fall skulle bli?
Ge mig alla synpunkter ni har. Associerar ni Ida med någon särskild typ av personlighet osv? Och vad tycker ni om namnkombinationen Ida Bergman-Bill, som det i så fall skulle bli?
Väldigt fint!!! Heter nämligen det själv! Man blir alltid påminninnen om att ifall man såg enda till mariannelund när emil hissade upp en i flaggstången Det är inte så svårt att leva med
Helt ok namn, och fint med ett kort förnamn ihop med ett dubbelefternamn. Men, kanske inte ett namn som funkar så jättebra utomlands. Jag har själv ett namn (Majsan är ju inte riktigt mitt riktiga namn) som finns i jättemånga länder och som ingen stavar fel till, har alltid tyckt att det är rätt praktiskt.
Ida är jättefint. Tänker dirket på Idas sommarvisa : )
En underbar, sprallig, lite blyg och söt flicka tänker jag på.
Hej, heter själv Ida. Tycker det är ett fint namn, men när jag var liten blev jag retad en hel del. Ida rimmar med så mycket nämligen och ja barn är ju barn och dom retas. Annars är det bara bra att heta Ida.
Ida gillar jag också! Dottern heter det i andra namn..
Dock "kan" man inte heta Ida om man är mörk tror jag, jag associerar nog Ida med en blond tjej.
Ida är ett sött namn men lite för vanligt i min smak. Jag tänker på Emils lillasyster Ida när jag hör namnet men det är ju inget negativt, hon är ju söt!
hade inte min granne och en av mina bästa vänner hetat ida så kankse jag hade döpt mitt barn till Ida-Therese bara för att jag gillar namnet..
men jag vill inte ha för vanliga namn på mina barn och inte ha fler i min omgivning som heter samma sak..
blir så jobbigt när man ska berätta om personerna..
så är ni båda överrens om namnet go for it !
Jag är mörk och heter Ida och det går alldelles utmärkt, så det så!!
min systers dotter heter Ida, därför tänker jag på henne (och på Ida i Emil såklart)... men jag tänker på en lugn liten tjej, ganska tystlåten
Jättefint! Min föräldrar funderade på att döpa mig till Ida men det blev Elin istället.
Isatou: ja, och du var hemskt söt. jag tänker att Idor är söta flickor!
Min pojkvän vill att om vi får en dotter så ska hon heta Ida.. Tycker det är jättefint.. Håller nog med honom om de så jag hoppas jag blir gravid med en liten tjej även om könet inte seplar nån roll=)
Tack, tack!
Tycker Ida är fint!