• nelle87

Tips för att sluta snusa!

Har slutat för länge sen nu, men kör fortfarande me choice, men blir lite less på det.
    Så igår fick jag tipset om Onico, nåt nytt nikotin-/tobaksfritt "snus". Och de är då de första jag har sett som verkligen ser ut som vanlig portionssnus. Och det är inte torrt heller! Smaken är helt okej (fast nu minns jag ju knappt hur riktigt snus smakar )
    Hursomhelst så kanske de kan va värt att testa om ni har svårt att sluta Finns i pepparmint och "original" som ska smaka som snus typ. Sen kan man välja large eller mini också!

www.swedishmatch.com/Swe/Onicoprillanutantobakochnikotin.asp

• Svar på tråden Tips för att sluta snusa!
  • pissypopi

jag har just slutat... eller det är nån månad sen (jag räknar inte ens längre)
     och jag tog hjälp av XQ´s stora Winter snus som är nikotinfria... de funkar utomordentligt

• evaviola

Jag hittade precis det idag, skitgott!!!!! VERKLIGEN att rekomendera!

• evaviola

pissypopi: Det går inte att jämföra med XQS! Detta är mycket bättre!

• loves

shysst...den ska jag prova- TACK!!!
    Nu ska jag äntligen försöka sluta.
    Provade med choice och xcs ett tag...de gick la si så där. Helt OK...men ...bra om dessa kan vara lite mer som "vanligt snus"

• evaviola

nelle87: Vet du nåt ställe där man kan se återförsäljare? Eller du vet kanske rent av något ställe i Malnö? Har bara hittat i Tomelilla.

• evaviola

loves: Dessa är PRECIS som vanligt snus, svider till o med lite under läppen!

• evaviola

kärlek i massor: Det var nog fel länk?

• Lilla Bettan

Det måste jag pröva...testade choice när jag var gravid och mår fortfarande 1 1/2 år senare fruktansvärt illa bara jag tänker på smaken. TACK FÖR TIPSET  

• loves

ja, choice är ingen höjdare måste jag säga....usch o fy vad äcklig den är.
    xqs är lite bättre. smakar mest som godis....men inte som snus. Men funkade Ok för mej ändå.
    men denna nya låter ju verkligen toppen

• evaviola

loves: Jag höll på att spy av XQS! Speciellt eftersom mman måste tugga lite för att mjuka upp det. smakade verkligen räligt!

• loves

haha...ja, smaken är som baken. De finns ju i o för sej olika smaker på xqs...testade du de olika?
    den som smakar kaffe kan vara lite äcklig i början (cappuccino heter den>=
    hahaha

• evaviola

lovers: Nä, jag provade bara lakris eftersom jag snusar catch mini dry i vanliga fall....

• loves

hehe...och här ligger jag med en catch dry i munnen!!!
    nej, jag ska verkligen ta tag i det där nu....hhe...
    Hur gjorde du? trappade du ner successivt?

• evaviola

loves: Nä, jag blev gravid!
    Både rökte o snusade, men slutade direkt efter att jag +.
    Dock saknar jag snuset mest!

• nelle87

evaviola: Ingen aning om återförsäljare, men det borde väl snart finnas lite överallt tycker jag, det är ju ändå swedish match som kommit med det..
    Själv köpte jag på karamelltåget i skellefteå och det är enda stället jag sett det på, lite långt för dej då

Och jaa måste säja att det faktiskt svider under läppen, inte till en början, men nu när jag har "snusat" som en tok så har jag nästan börjat få sår under läppen, precis som me riktigt snus

• loves

evaviola:

klokt gjort- att sluta när du plussade! Förstår att du saknar det, men nu kan du juh snusa utan att de är farligt för ngn..varken dej eller barnen!!!

• Jessie

Köpte det för första gången idag och kan bara hålla med det är som en äkta prilla eller iallafall så nära man kan komma känns underbart!

När jag väntade dottern 2004 hittade jag choice och det funkade med men som sagt var stor skillnad med det här nya tycker jag..

• la Demoiselle Snorque

Slutade snusa när jag fick + på stickan men började igen när jag slutade amma, hur får man vara så dum????!!! Nu kämpar jag med att sluta igen, det går ganska bra..Men suck vad jag skulle vilja ha en prilla NU! Gråter Glad

Svar på tråden Tips för att sluta snusa!