• Miss N

Snälla hjälp -Myslampor / Fina klistermärken / Helseteppe ?

Är det någon som vet var man kan hitta gulliga klistermärken att sätta ovanför skötbordet? Vi ska ha skötbord på en bänk ovanpå tvättmaskin/tumlare (har rymligt badrum som tur är) och det är bara ca ½ meter till undersidan av skåpen ovanför "längst in" på skötbordet så där skulle det väl vara fint med något roligt för lillskrutten att titta på tänkte jag... Tar gärna också emot tips om mysiga/söta smålampor att sätta upp istället för det hemska lysröret vi nu har...

Är det förresten någon som hört talas om ett norskt "helseteppe"? Det är tydligen något ALLA i Norge använder till sina nyfödda. Ett bomullstäcke med lite hål i om jag förstått det rätt, som ska hålla lagom temperatur. Har inte hittat ett sånt än så länge, någon som sett?

Snart dags... Kram Miss N 36+5

• Svar på tråden Snälla hjälp -Myslampor / Fina klistermärken / Helseteppe ?
  • Trumman

Tror du menar en så där "sjukhusfilt". De finns på IKEA.

• sunce

Jag hittade jättesöta klistermärke hos babyproffsen; de hade kostat 200 men var nedsatta till 50 kr. De var många och är riktigt gulliga, sen kan man oxå ta bort de från tapeten om man vill utan att lämna märke.

• Hilti

Javisst, alle bruker helseteppe i Norge Jeg köpte mitt helseteppe hjemme i Norge for jeg fant ikke her i Sverige. Nå i ettertid har jeg sett at de har dem på Babyproffsen.

• Miss N

Vad bra! Tusen tack för svar! Då blir det en tur till Ikea och Babyproffsen inom kort. Hilti - vilken Babyproffsen var det du såg Helseteppet på? Jag har bara varit på den på Södermalm och de hade så tråkigt utbud tycker jag...

• lurksmulan

Om du är lite pysslig kan du alltid gå till Panduro och titta runt. Där kan du säkert på idéer om hur du kan snygga till lite för bebisen. Kanske inte just klistermärken (fast de har det också) men de har säkert något roligt så att ditt lysrör ser trevligare ut.

• Hilti

Den på Nordbysenteret ved Svinesund, det er jo helt på grensen til Norge men det bör gå å få tak i helseteppet endå. Om det blir vanskelig for deg å få tak på et, si til så skal jeg hjelpe deg

• Miss N

Tack igen för tips, Panduro hade jag inte en tanke på men det är sant att de har ju allt möjligt!
    Hilti - tack så mycket för erbjudandet!! Jag hoppas jag hittar något här i Stockholmstrakten också!
    Kram!

• Skakis

Finns jättefina "wallies" i olika storlekar på den här adressen:
    www.inreda.com/index.asp

Sen vet jag att det finns en filt på babyproffsen som kallas gallerfilt som ska vara jättebra

• Miss N

Perfekt - så mycket fina väggdekorationer de hade på inreda.com!! Blev ju genast inspirerad att även beställa lite till barnrummet (som inte ser ut som ett barnrum för fem öre än, men babyn är ju inte här ännu...)! TACK!

Svar på tråden Snälla hjälp -Myslampor / Fina klistermärken / Helseteppe ?