Vibrationer!!??
Hmmm...har den senaste veckan känt hur min bebis lixom vibrerar i magen
Helt plötsligt när jag suttit still en stund så börjar hela magen vibrera, känns skitkonstigt!
Nån mer som känt nåt liknande??
Hmmm...har den senaste veckan känt hur min bebis lixom vibrerar i magen
Helt plötsligt när jag suttit still en stund så börjar hela magen vibrera, känns skitkonstigt!
Nån mer som känt nåt liknande??
Jag hade en sån tråd under min graviditet, och ja det är många som känner detta, speciellt i slutet av graviditeten.
Jag har fått lite olika svar om vad det kan vara, läs gärna trådarna om detta.
Har du nån länk till den???
Jag känner ibland likadant även om det var ett tag sedan och jag frågade min barnmorska och hon sa att det är ingen fara, det kan kännas så när bebisen sparkar med både benen, armarna och putar på med rumpan.
Tyckte också det kändes obehagligt.
Mvh Jenny
Ja jag har ju funderat på om min bebis har nån slags epilepsi eller liknande!!
Inget kul alls..
Känner exakt samma sak..32dagar kvar till bf
Har läst att det blir så om/när bebisen hickar, andningstränar och kissar...
Men så täta ryckningar??
På mig är det ju som en elvisp på högsta fart som roterar lite ojämt/ojämnt..(hur faan stavas det???)
Lixom: "brrrrrrrr"
Nån som fattar??
Jag hade samma sak under min första graviditet under de sista månaderna. Undrade också om lillan hade epilepsi eller något.. Nu har jag en snart 16 månaders mycket välmående tös så du behöver inte vara orolig
Gött att höra.. Det är ju fjärde barnet för mig o jag har inte känt nåt sånt här med de andra tre så man blir ju lite rädd... Har inte "vågat" fråga Bm eftersom jag är rädd för svaret..höhö
Tack för att detta tas upp. På kvällarna kan jag bli helt tokig pga detta. Hela magen skakar och det liksom fladdrar, så man verkligen börjar undra vad det är som händer därinne...Det brukar hålla på i en halvtimme upp till en timme, när jag ska sova. Inte lätt att somna då kan jag säga Jag har också varit orolig för att det ska vara något fel...
Jag har haft så, och fick höra att det kan kännas så när bebben kissar ;o). Den liksom ryser till!
Jag känner oxå såna vibrationer det blir liksom som ett burr ett tag och sen slutar det och sen burrar det lite igen. Jag har kollat runt på vad andra skrivit och jag skulle kunna tänka mig att det är bäbisen som kissar som vissa skriver. Det känns lite roligt. Men jag förstår nte riktigt hur det fungerar. Kissar bäbisen i fostervattnet som den sedan dricker av...?Eller hur funkar det..hmm
Annagreta Ja bebisen dricker och kissar ut fostervattnet. Det är så det renas från hudavlagringar. Det är det som är bebsien första bajs sen när den föds - det där kletiga svarta mojset..
Känner samma sak. Har känt det sedan v. 27+. Nu är jag i v.29+. Man riktigt ser hur magen vibrerar och darrar utanpå. Det sker 5-6ggr per dag. Konstigt men jag tror inte det är farligt alls.
Jag kände också så. Snabba vibrationer som inte riktigt går att förklara. :) Har ofta läst att det blir så när barnet kissar men om det stämmer vet jag inte. :)
Jag har läst att det känns som om det vibrerar långt ner i magen när bebisen håller på att fixera sig.
Hmmm det kan nog stämma att den kissar!! Har legat inlagt några dagar nu för blödning + att jag är öppen 1 cm o dom känner barnets huvud Passade då på att fråga om detta o 3 barnmorskor sa samma sak...att bebisen troligen kissar o sen ryser... Nu är jag iallafall hemma igen, med strikta order om att ta det lugnt, typ sängläge, en vecka...trist men hellre det än att föda för tidigt...