• diamonden

"Blodigt" snor! :S

Ursäkta om det här blir lite äcklande för vissa, men jag är i sextonde veckan och har i flera veckor varit snorig, och då har snoret så gott som alltid varit lite blodigt. Inte så att jag blöder näsblod, utan mer torkat, levrat blod. Detta fenomen uppstår mest på morgonen, efter en natts sömn verkar det som. En gång, i vecka 8 började jag också blöda näsblod och det har jag inte gjort sedan jag var liten...vad är detta, vad betyder det? Är det farligt? :( Har någon varit med om något liknande?

• Svar på tråden "Blodigt" snor! :S
  • Lundby87

Jag är viserligen inte med barn men jag har blod varje morgon när jag snyter mig men kan tänka mig att det är för alla pollen som jag har allergi mot. Så kanske att det är pollen allergi för dig med.

• Berry

haft så hela min graviditet har aldrig fått näsblod tidigare, vill oxå veta vad det beror på..

• milimina

jag har också haft så då och då under graviditeten, men slemhinnorna är skörare pga hormoner och blöder därför lättare. så det blir också lätt sår i näsan, precis som en del kan få små blödningar från underlivet.

• milimina

just det, att det blir så mycket just på morgonen är nog för att om man andats hela natten genom näsan och den blivit lite torr så blir det också sår

• corona

Jag blöder också ganska mycket.
    Dels i näsan, speciellt när jag snyter mig.
    Dels i munnen, speciellt när jag borstar tänderna.
    Äckligt!

• diamonden

corona, har det likadant :) att du blöder i munnen beror på att tandköttet är extra mjukt och känsligt under graviditeten pga alla hormoner. så försök att använda en mjuk borste och borsta inte för "aggressivt" hehe :P näsblödandet går nog inte att göra något åt :(

• Neko

Jag får också lite blod typ varje gång jag snyter mej, men hade inte så före graviditeten. Tror inte det är något farligt :)

• zazla

Jag blödde också jättemycket i näsan när jag var gravid. Slemhinnorna blir väl sköra eller nått Nu är det som vanligt igen

• nelle87

Har ALLTID blod i snoret (nu när jag är gravid alltså) och ofta sår som svider..

• Rutis

Blödde också näsblod för första gången i mitt liv när jag blev gravid. Frågade min BM om det och hon sa att det var helt normalt eftersom slemhinnorna är extra sköra under graviditeten. Hon sa att det även kunde yttra sej genom att man kunde blöda efter samlag (andra slemhinnor, alltså ). Helt normalt, alltså!

• Jessa med 3

Här är en till som blöder lite i näsan. Vid båda graviditeterna har det varit ett av de första tecknen! Rätt så drygt, men inte mycket att göra åt tror jag. Vet att jag läste om någon näsolja, typ, som Weleda har, men har inte kommit mig för att prva. Skulle verka smörjande för slemhinnan i näsan under grav.

• Soffen

Det är helt normalt. Jag har alltid haft "ren och fin" näsa annars, men nu när jag är gravid är näsan sedan typ vecka 10 lite snorig och blodig dagligen. Jag andas endast genom munnen numera. Jag tror att det går över när bebisen har kommit. Tänk vad skönt det ska bli när Kotten är här. Då kan jag andas normalt igen, slipper snyta mig och kan sova på rygg igen *hatar att sova på sidan*

Men det är ändå värt varenda liten krämpa, för jag ÄLSKAR min mage och det undeverk som bor där!

• ashera

Samma här, både denna och min första graviditet.

• Dana70

Blödde också näsblod (och hade väldiga problem med lock för öronen!)

• diamonden

jag började faktiskt blöda näsblod efter samlag en gång :S vad nu det betyder haha :D tror jag ansträngde mig för mycket hihi

• mammas skatt

Man har mycket skörare slemhinnor¨då man är gravid. Har haft "blodigt" snor i 3 månader nu.. Inget att oroa sig för...

• Ms Leia

Jag har alltid haft så till och från vissa dagar på morgonen.

Både som gravid och ogravid.

*Ms Leia gravid v.9*
Svar på tråden "Blodigt" snor! :S