• lundhis

Flyga i vecka 26-27??

Jag och min 16 månader gamla son vill såååå gärna åka till sthlm å hälsa på min familj. För att underlätta resandet för oss både så vill vi flyga dit.
    Törs jag flyga med honom, är även gravid i vecka 26-27 vid resan, törs jag???
    Är det farligt att flyga som gravid, vad kan hända??
    Nån som vet å vill dela med sig av erfarenheter??

• Svar på tråden Flyga i vecka 26-27??
  • Meli

Det är inte farligt att flyga som gravid, däremot har flygbolagen en gräns på när man får flyga, karn variera från bolag till bolad, så du får kolla med ditt flygbolag.

Det man ska tänka på är om man flyger utomlands, att kolla med FK vad som gäller om tex förlossningen startar för tidigt, men i Stockholm spelar det ju ingen roll så klart. Så flyg du

Att flyga med en 16 månaders är inga som helst problem, jag flög ner till Marseille med Anton när han var 1,5 år och det gick jättebra.

• wakkie

frågar ja med. Jag ska ju flyga till min syster i tyskland med ryanair och kommer då vara i v 26, är det ngn fara???? vad ska man tänka på? vi ska vara där i 10 dgr.

• lundhis

Meli - tack snälla för ditt svar. Känns lite lugnare nu. Vill ju så gärna åka, men inte utsätta bebben för fara. Är rädd att min Linus ska få ont typ i öronen eller så. Men de kan man väl aldrig veta kanske??

Fler??

• Meli

lundhis

När jag flög med Anton, så hde jag små mackbitar som han gillade så att han undr start och landning skulle tugga och svälja hela tiden, för det ska hjälpa. Vissa säger att det hjälper med näsdroppad. Sen har jag sett något som heter earplanes eller något sånt, ´någon sorts öronproppar som ska hjälpa. Det var inga bekymmer för Anton, men när jag var liten så tyckte jag det var väldigt jobbigt under start och landning så det är nog individuellt.

• phantom

Jag pratade med min läkare om detta, för att jag kommer att ha en arbetsresa då jag är i vecka 28. Det enda han sa att jag skall checka med flygbolagen för några kräver ett läkarintyg och andra vill bara att man säger om det då man beställer biljetten.

Annars sa läkaren att det är helt fint, det är inte farligt att flyga då. Har också checkat med barnmorskan och hon sa också ok.

Mår man bra och känner sig ok, så tror jag det inte är något problem alls.

• maiken80

är nog ingen fara att flyga iallafall inte innomlands, det kan dock kanske va jobbigt för dig då du måste ha din 16 månaders son i knäet under start och landing (om du inte bokar ett säte och har med en godkänt bilstol...

wakkie - efter vecka 28 behöver man läkarintyg på ryanair och dom kan även kräva ett intyg på att man inte är längre gången än vecka 28 så ta med dig en kopia på mvc-journalen eller nåt så slipper du diskussioner om det.. (min erfarenhet är att ryanair kan vara ganska krånglig på småsaker....)

♥ - Maiken, BF 7 oktober - ♥
  • maiken80

lundhis - min lillasyster flög från stavanger till visby med sin dotter som då var 13 månader. (3 flyg) Hon fick inte några problem med ont i örorna, men är nog ganska individuellt. Jag har sätt många som flyger med små barn och det är inte ofta jag hört någon skrika...

Hoppas det löser sig. Visst är det tråkigt ibland att bo långt borta från familjen??..

♥ - Maiken, BF 7 oktober - ♥
Svar på tråden Flyga i vecka 26-27??