• Piri

Vad skriva till brudpar???

Jag ska på bröllop på lördag och har köpt ett helt vitt kort. Det är en teckning på framsidan, men i övrigt är det tomt. Jag kommer att skriva en liten dikt inuti på den ena sidan. Men vad ska jag skriva på den andra sidan? Vad skriver man till ett brudpar?

Grattis!

Lycka till!

Varma gratulationer!

Snälla hjälp mig! Bruden är en barndomsvän till mig.

Kramar Piri

• Svar på tråden Vad skriva till brudpar???
  • Akk76

Vi var på bröllop i lördags och på det kortet stod det 'Hjärtliga gratulationer'

• Nyfiken gul

"stort grattis på er bröllopsdag" --- så stod det i majoriteten av våra kort vi fick när vi gifte oss för 1 år sedan... *kikat i kartongen där alla ligger*

• Piri

Alla dessa är ju trevlga. Men vad skulle ni skriva om ni ville ha det lite mer personligt?

• SivAndersson

Här är en av mina dikter (som finns tryck på kort).

LYCKÖNSKNINGAR TILL ER BÅDA
    - av Siv Andersson

Visst är det magi
    när mänskor blir kära?
    Att det bästa lyfts fram
    när man står varann nära.

Och att två kan bli ett
    genom ljuv romantik
    är knappast en följd
    av nån vanlig logik.

Två halvor som växer
    tillsammans blir hela
    när glädje och allvar
    är sånt man vill dela.

En lycka det är
    att ni funnit varandra.
    Att ni går på en väg
    ni båda vill vandra.

Om den är för lång kan du ju ta de två sista verserna bara.

Vill som vanligt att mitt namn finns med som författare om dikten kopieras.

• Piri

Tack snälla för alla tips! Jag har redan skrivit på kortet. Det blev ett citat av Nalle Puh och sedan bara våra namn under. Vännerna i Sjumilaskogen har följt vårt kompisgäng lite grann sedan högstadiet..

SivAndersson - din dikt är jättefin! Tror att jag lånar den för framtida bruk och kommer då såklart att nämna författarens namn.

Citatet jag använde:

"Det är ingen vidare mening med att uppleva intresanta saker, som översvämningar, om man inte får vara två om dem. Det är bra mycket trevligare att vara två."

Svar på tråden Vad skriva till brudpar???