• pinda92

örtcigaretter...bra eller dåligt???

Skriver här oxå...

Undrar om det fins någon som rökt örtcigaretter?
    Har slutat rökt o beställt en ask sådana ,

Någon med erfarenheter runt det?

• Svar på tråden örtcigaretter...bra eller dåligt???
  • maddiz

örtcigg?? men vad är det???
    Vart har du beställt dom?

• innana

Är av den åsikten att allt man drar ner i lungorna som inte är luft är lätt onaturligt på nåt vis...trots att jag själv varit rökare
    vad är poängen med örtcigaretter? Är det nån sorts "effekt" likt nikotin eller är det ett substitut?
    /nyfiken

• pinda92

vet inte.. har fått för mig att när vännerna sitter o dricker kaffe o röker ihop kan jag ta en sån om det blir för jobbigt..
    Men åt andra sidan kanske de smakar skit o då lägger jag de på hyllan o fortsätter tugga tuggumi som nu

• Carro1978

Jag tyckte det såg värre ut än vanliga cigg när jag tittade på sidan, men jag läste inte noggrant.....

• NiXxI

Ehm...reklam för cannabis...känns inte som något direkt vettigt må jag säga (såg produkterna med cannabis-bladet på längst ner på sidan )

• pinda92

Det ser lite mysko ut !!!
    Först tänkte jag *vad e dette för sida*
    Men det e tydligen bara vanliga örter i dessa cigaretter o jag har kollat upp varennda ört som de innehåller o inget farligt hittade jag där!!
    Kollade med de som gjort dem mm och jag fick/hittade bara posetiva saker om dem...

• maddiz

Nä jag inte, men nåt säger varning när jag var in på den där sidan

• pinda92

Hoppas jag inte blir lurad

Kan säga att jag e ju helt emot droger.....

Nä nu vart jag oxå lite skeptisk.... hm även om jag kollat upp varenda ört så kan man ju inte vara helt säker!!!!!

Men det ska ju vara helt ofarliga enligt uppgifter ...

• zazla

För det första, den sidan säljer alla tillbehör för att kunna ta droger av olika slag så jag hade inte litat på dem.

För det andra: Örter? Snälla tänk dig för. Bara för att det är naturligt så måste det inte vara bra. Du kan bli hög av att röka oregano liksom. Lägg det där på hyllan tills du har fött ditt barn. Onödigt att experimentera när man är gravid.

• maddiz

Pinda...öh..men dom säljer sniffverktyg, bongar..osv.."lyxfågelfrön"..hm.
    Jag hade inte testat.

• zazla

Sedan är det ju även så med vissa av de här sidorna att de säljer saker som fungerar som droger men inte har hunnit upptäckas av polisen än. Därför är de fortfarande lagliga. Men bara fr det betyder det inte att de är ofarliga.
    Lyxfågelfrön tex. är olika cannabissorter, några av dem som dem har på den sidan är riktigt starka också. Brown Sugarpapers låter inte heller som någon hit. Brown Sugar är liksom ett annat ord för heroin... Även om de inte säljer just heroin så vet i sjutton om det är en sida att stödja...

• Rigmor Mortis

Jag har inte kollat sidan, så jag kanske frågar nåt jätteuppenbart nu. Men funkar de som vanliga cigaretter? Att de tänds och rökas? För även om det inte är vanlig tobak innehåller väl röken skadliga ämnen ändå..? Jämför med att stå jämte en brasa och andas in, det är ju partiklar i röken även om det inte är nikotin

• CrazyOne

Jag rökte såna cigg senast när jag var 16.
    Har för mig att dom blev förbjudna då dom klassades som lätt narkotika.

Dom jag använde hette iaf 555 tror jag och innehåll lite hasch och sånt skit..

Svar på tråden örtcigaretter...bra eller dåligt???