• Lilla Mjau

Hur länge fick ni vänta på kremering?

Hej

Vår sons begravningsakt hölls den 20 april, sedan kördes han direkt iväg för att kremeras. Det är nu 4 veckor sedan, hur länge har ni fått vänta på att de skulle ringa och säga att barnet är kremerat? Jag känner mig så otålig, jag vill ha hem honom NU!

Vill ha en plats att gå till, att pynta och göra fint....

Kram

*Mamma till tre barn. Två på jorden och ett i himlen*
  • Svar på tråden Hur länge fick ni vänta på kremering?
  • milla122

när vi hade begravningsakt till vår syster så tog det ca 2 veckor efter när vi begravde urnan. Jag beklagar sorgen, Kram Nina

• Tullia

Två veckor efter begravningen kunde vi hämta urnan och ha urnnedsättning.
    Kändes viktigt att det skulle ske så fort som möjligt och ffa allt innan det blev tjäle (begravningen var i slutet av sept.)

Ring och perata med begravningsbyrån eller krematoriet och hör när de beräknar vara färdiga.

• Jennykym

Det tog en vecka. Hade urn nedsättning efter ytterligare en vecka.

• Lilla Videung

Hej,
    Beklagar er stora förlust.
    Vi hade vår sons begravning den 21 april. Den 5 maj, alltså 2 veckor senare, fick vi ett brev hemskickat där det stod att urnan var färdig för gravsättning.
    Jag förstår att du är otålig. Vi går och väntar på att gravstenen ska bli färdig för att det skulle kännas fint att ha graven helt klar vid själva urnnedsättningen. Men jag känner också att jag vill ha en plats nu, som jag kan gå till och att göra fin. Kramar

• Jozie

Vi hade begravning för Helix 22 april men vi fick aldrig någon bekräftelse på att han kremerats utan vi fick själva ta kontakt med vaktmästaren på kapellet vid kyrkogården och bestämma datum för urnsättning (som vi kommer att ha nu på fredag). Ledsen
    så jag tycker att du ska ringa någon som jobbar på kyrkogården där er son ska begravas, de bör veta...tror det är lite olika beroende på var man bor det där(?)

Kramar från Josefin med ängeln Helix
  • Lilla Mjau

Tack för era svar! Har jag inte hört något under dagen kommer jag ta kontakt med någon imorgon.

Kram

*Mamma till tre barn. Två på jorden och ett i himlen*
  • Remsan

Vi kremerade vår dotter innan minnesstunden. Tre dagar efter obduktionen skedde kremeringen och två dagar efter det hämtade vi askan. Det låter helt galet lång tid att det skulle behöva ta mer än fyra veckor. Antagligen är det klart fast ingen har meddelat er. Ring!

Svar på tråden Hur länge fick ni vänta på kremering?