Hur gör ni välling?
Själv värmer jag vattnet i vattenkokare sedan häller jag i pulvret i flaskan och skakar om! För att få ner pulvret har jag skurit av en petflasks topp,den fungerar kanon som tratt!
Hur gör ni?
Själv värmer jag vattnet i vattenkokare sedan häller jag i pulvret i flaskan och skakar om! För att få ner pulvret har jag skurit av en petflasks topp,den fungerar kanon som tratt!
Hur gör ni?
Vi blandar vatten och välling i en "skaksak". Sådan man har till att göra redningar.
Häller sen ner det i nappflaskan och värmer i mikron.
Vi blandar vatten och välling i en "skaksak". Sådan man har till att göra redningar.
Häller sen ner det i nappflaskan och värmer i mikron.
Pulvret först i flaskan, med sempers mått som man fick gratis med vällingbehållaren och sedan på med vatten värmt i vattenkokaren. Om jag lägger i pulvret sist så pluggar det igen pipen hon dricker ur. Hon har en hård-pip och ingen napp att snutta på.
När Alma drack gjordes den på det klassiska sättet med kastrull, visp o spis.
Antingen i kastrull på spisen eller blandar direkt i flaska och värmer i micron.
Fyller upp så mkt vatten det ska vara, i med pulver (skopa o tratt från bambino) skakar om o sen in i micron
Värmer vattnet i micro, skakar ihop det i en plastburk (så fick jag äntligen användning för 4 tupperware-muggar med lock som jag köpte för 15 år sedan
) och häller sen över i flaskan.
Först vatten, sen pulver sen skakar vi
Och sen in i mikron.
Har en flaska på 300 ml(Bambino) o har i 250ml vatten i den, värmer i micron sen i med pulvret(har mått o tratt som tillhör en Nestlé-burk jag fått av mamma..vi använder semper) och skakar först med en lite snurrande rörelse så pulvret åker ner ordentligt i vattnet innan jag skakar riktigt. Har som ett litet lock i flaskan som man använder när man ska skaka välling lr ta med sig dryck i flaskan så jag måste inte hålla i nappen
Jag kokar upp vatten i vattenkokaren, blandar det med kallt vatten i flaskan till lagom temperatur, öser i pulvret och skakar! Enkelt!
kallt vatten, i med pulver, skaka om och så in i micron. Klart!
kallt vatten i nappflaskan, i med pulver skakar om och in i micron. Har gjort så med tre barn ingen som mått dåligt av det..
har inget barn, men är barnvakt väldigt ofta.
Antingen gör jag på spisen eller så fyller jag flaskan med hälften av vattnet, sen pulvret och sen resten av vattnet. sen skaka om:)
annars tycker jag att det fastnar pulver i nappen eller i botten.
Kallt vatten sen pulver i flaskan o så på med "pluppen" (locket) skaka o så in i micron 30 sek. Skaka igen bort m pluppen o i med nappen.
förbereder och ställer in i kylen och häller upp de jag vill ha sen i flaska och värmer i micro eller i vattenbad
vi har också en avskuren petflaska som tratt till dom smala flaskorna=) funkar jättebra!
vi häller i kallt vatten i flaskan sen blandar vi i pulvret och skakar och stoppar sen in i micron=)
Häller i 100 ml kall vatten i flaskan, häller i 4 mått välling och sedan 100 ml kall vatten till. Skakar om och värmer i micron i 45 sek.
kallt vatten, i med pulver, skakar sen in i micron. om jag är lat så tar jag latte vispen och vispar runt med i flaskan.
tar vatten i flaskan och sen pulver uppepå. vippar sen flaskan lite lätt fram och tillbaka - inte skakar för då åker pulvret upp i nappen. utan vippar tills pulvret sjunkit ner i vattnet. då skakar jag och sen in i micron. skakar sen när den vart i micron oxå. sen klart!