• CamillaKamel

lite frågor om ektorp soffa

har lite frågor som jag hoppas att nån vill/kan svara på

vi tänkte köpa en beg då vi tycker det känns dumt att lägga ut pengar på en ny då vi egentligen vill ha en annan soffa(som är alldels för dyr nu)men så har jag kännt och klämt lite på ektorp och tror att den blir bra att ha så länge barnen är små för soffan vi har nu MÅSTE ut

ojj nu till frågorna håller den några år? hur är tyget håller det form efter tvätt? kuddarna tappar de formen?
    vart hittar jag lättast en beg soffa i fint skick? vad tror ni man kommer att få betala för 1 tre sits?(plus fåtölj kanske men kan ju vara svårt att hitta nån som säljer båda så då kan man ju köpa de ny den är ju inte så dyr) vill ha den vita är det nån som har vit soffa och barn funkar det bra eller måste man tvätta den jämt?

undrar om nån orkade läsa ända hit

• Svar på tråden lite frågor om ektorp soffa
  • Katja77

Vi har haft vår i drygt två år och sen ser fortfarande ut som ny.

• fjällripan

Hejsan!
    Vi har en Ektorp som vi har haft i 7 år. Det som är det bästa med den är att man kan ta av och tvätta klädseln, samt att om man tröttnar på klädseln kan man alltid byta - det kostar runt 1000 kr och ser det ut som om man köpt helt ny soffa. Det vet jag av erfarenhet... Det dumma är att dunet o sittdynorna plattas ut så nu börjar de se lite oformliga ut. Men med tanke på att vi haft den så länge och att den är så välanvänd så kan jag ändå rekomendera den. Jag vet inte vad en begangnad skulle kosta med 1000-2000kr i alla fall.
    Lycka till!

• Googels

Vi har haft en i typ 4 år nu och den ser inte direkt splirrans ny ut längre men det är inga fel på den. Vår har blivit lite solblekt och fått några mysko fläckar på sig så jag färgade den (i en lite mörkare färg än den var från början) och det var inga problem.

Hur pass nedsutten den blir tror jag beror på hur man sitter i den, våra ryggdynor saggar lite, men har å andra sidan inte tagit så väl hand om dem.

• Coris

Våran har faktiskt hållt förvånansvärt bra fast vi har två kissar som älskar att sätta klorna i den. Det måste vara ett starkt tyg.

• Poena

håller den några år?
    - Vi har haft vår i 4 år och jag ser ingen större skillnad nu mot när den var ny.

hur är tyget håller det form efter tvätt?
    - Vi har bara haft vita, beiga tyger men de håller absolut form och färg efter tvätt. Superbra att kunna tvätta på 60 grader, alla fläckar försvinner! Lite bökigt att stryka sen bara.

kuddarna tappar de formen?
    - Våra har inte gjort det, men jag brukar ibland vända dem, byta plats och banka dem lite. Kanske 1 gång i månaden och vår ser absolut inte nedsutten ut.

vart hittar jag lättast en beg soffa i fint skick? vad tror ni man kommer att få betala för 1 tre sits?
    - Blocket skulle jag kolla. Från 1000-3500:- beroende på skick och hur ny den är tror jag.

• thefrog

vi köpte en begagnad vit för några månader sen och vi betalade 2000. det var en vit men vi ska köpa den gröna nu när vi flyttar tror jag. (ny klädsel bara alltså)

Svar på tråden lite frågor om ektorp soffa