Elsa Beslkov tallrikar från Rätt start", fler missnöjda eller bara jag?
Korrespondens med säljkontoret på Rätt start.
-----Ursprungligt meddelande-----
Från: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Skickat: den 14 maj 2006 18:42
Till: sales@rattstart.se
Ämne: Melamintallrikarna
Hej,
När min tjej döptes i september 2004 fick hon två vackra set med tallrikar och muggar, ett med ?Tomtebobarnen? och ett med ?mors lilla Olle?.
Nu fyller hon snart två, och ingen av de djupa tallrikarna är hela.
Jag ifrågasätter kvalitén på dessa tallrikar. Jag använder även melamintallrikar från min egen barndom, och de har gått i golvet mååååånga gånger, både nu och då, men kanterna har hållit fint ändå.
Men Mimmi har tappat båda i golvet, och båda har gått sönder i kanterna. De verkar vara lika ömtåliga som porslin. Märkligt tycker jag.
Besvikelsen är stor över att dessa doppresenter nu måste kasseras.
Med vänlig hälsning
Mammamio
adressxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxxx
Hej Camilla,
Vi har väldigt lite problem med tallrikar som går sönder så du måste ha haft otur. Tallrikarna är normalt sett inte särkilt ömtåliga enligt min erfarenhet.
Etersom våra produkter används ganska omilt så lämnar vi hur som helst ett års garanti i de fall de skulle råka gå sönder. Denna garanti täcker i stort sett all slags behandling.
Dina tallrikar är dock dessvärre för gamla för att kunna täckas av garantin.
Med vänlig hälsning,
Hans Malmaeus
-----------------------
Rätt Start AB
Box 1402
S-183 14 TÄBY, SWEDEN
Då vill jag passa på att påpeka att den första tallriken gick sönder inom garantin, men när jag talade med Bonti i Malmö, var de inte intresserade att ersätta, och nu när den andra också gick sönder blev jag irriterad.
Ni kanske ska informera återförsäljarna om er ettårsgaranti då.
Med vänlig hälsning
Camilla