• Barn nr2

Vilka leksaker har era barn i trädgården?

Vi hade gäster i helgen och de reagerade på att Fabian har så mycket leksaker/aktiviter i trädgården, OK han är väl bortskämd men så farligt tycker jag inte att det är.

Han har gunga, sandlåda, lekstuga, rutchkana, studsmatta (med skyddsnät), cykel och en trampetraktor. Och så har han så klart fotboll, spannar, spadar mm som tillhör sandlådan.

Vad har era barn i trädgården?

Skall kanske tillägga att vi har en stor tomt på ca 1200kvm och därav gräsmatta på ca 900kvm.

• Svar på tråden Vilka leksaker har era barn i trädgården?
  • Sulla

Gungor o sandlåda, vi är mycket i lekparken o tanken är att de ska tycka att det är lite nytt o roliga saker där o ej tröttna liksom. JAg vet inte....alla gör som de vill

• malinn

Om vi hade haft en trädgård så hade nog Ebba haft ungefär dom sakerna som du räknade upp i trädgården

• Flamma

Sandlåda, barnpool, gunga (ska hängas upp bara ) leksaker till sandlådan, bollar...
    Kan tillägga att han är ett år...

• teljeufo

sandlåda, hinkar och sånt (allt får plats i en vanlig pappkasse), cykel, eldriven(bateri) liten motorcykel, boll...

Men nu till sommarn ska vi köpa lite till tror jag
    Vi har en minimalisk gård på ca 6x7 kvadrat tror jag...

• Mammut80

Vi har "koja" (hemmabyggd lekstuga), rutschkana, bobby car, pool på sommaren, trehjuling, plaststolar och bord för barn, hinkar, spadar och sånt. Sen har vi ju lekplatsen precis bakom huset.. 5 meter till sandlåda och gungor.
    Eftersom det inte finns någon bra lekpark (den bakom huset har bara det som jag skrev ovanför) i närheten tycker jag det är bra med lite saker att göra på gården, särskilt förra sommaren då jag var höggravid och inte tog mig så långt

• ruffe4

Sandlåda o gungställning. När det blir varmare en liten pool oxå, tjejen är 2 år i sommar.
    En skottkätta oxå!

• smz

Bobby car, trädgårdsverktyg, en boll, 3-hjuling. Avskyr när tomten täcks med leksaker...ser så ovårdat ut. Bättre att ha få saker framme, barn tröttnar iallafall.

(men jag hade gärna haft en studsmatta , gömd, tycker det ser sååå kul ut att hoppa... dock skulle den aldrig få pryda tomten för de är SÅ FULA)

• Jeda5

Vi har en liten trädgård och vi har lekstuga, gunghäst i plast, bollhav(flygplan med 300bollar i ) och ett litet hopptorn, sandlåda och sen när det blir varmare så kommer vi ju ha en liten pool också.
    Hade vi haft plats så hade vi haft en jättestudsmatta också,men det får ju inte bli för rörigt.
    Cyklen står på framsidan...
    (sen har vi ju lite olika utomhusspel men de förvaras inte i trädgården)

• Stiina

Vi har en pytteliten trädgård, så vi har bara en sandlåda. Dessutom har hon en bobycar och lite bollar. Önskar att vi hade haft mer plats för t.ex. gungor, rutchkana och lekstuga. Det är ju bra för barn att vara ute så mycket aktiviteter för dem är ju positivt. Till hennes tvåårsdag har vi satsat på utesaker som en kvast, traktorer till sandlådan, gatukritor och en docksulky som hon kan ha ute. Hon ska också få en trehjuling av kusinerna.

Svar på tråden Vilka leksaker har era barn i trädgården?