• Naturälskaren

Vad kan man ge en tonårs tjej på sin konfirmation?

Jag ska på konfirmation på söndag den 21/5-06.
    Det är min lilla systers dotter som ska konfirmeras.
    Hon går då alltså i 8:an nu.
    Så jag undrar vad kan man ge henne i present?
    Tacksam om ni har några förslag till mig!
    Ger man lika, som när jag konfirmerades 1974-1975?

• Svar på tråden Vad kan man ge en tonårs tjej på sin konfirmation?
  • Bebisens mamma

Vackra muggar (har sett några med guld på i en annons från Cervera eller om det var från Inspiration)! Muggar att dricka thé i exempelvis...

Presentkort på kläder (på JC exempelvis). Presentkort på HM (smink och kläder).

Biobiljetter! Två teaterbiljetter!

Något snyggt (inredning) till hennes rum, som hon velat ha (fråga mamman)!

• abnocto

Beror ju lite på vad hon är intresserad av. Är hon intresserad av kläder och smink är ett presentkort på ett bra ställe bäst.
    Vill man ge smycke så finns mycket att välja på, och det måste inte vara guld om jag förstått min dotter rätt. Just nu har Hallsberg ett jättefint set med halsband + örhänge i paketpris om 200 kr som är väldigt likt Pilgrim-smycken. Dottern fick det i present när hon fyllde 14 igår och det var mycket uppskattat. Och då ska man veta att hon är helfixerad vid kläder, smink och att vara "inne". (det finns i Hallberg reklamutskick just nu) De hade även ett jättefint halsband för 98 kr i affären, en stor blomma som satt fast i massa remmar.

• halstabletten

Jag hade köpt ett pilgrimssmycke, det är JÄTTEPOPULÄRA bland unga tjejer.

Tro,hopp och kärlek halsbanden som Skrotis nämnde funkar ju även alltid, och är ett billigare alternativ, MEN det finns en viss risk för dubletter då, så håll i så fall hårt i kvittot.

• Naturälskaren

HEJ !
    Tack ska ni ha för alla tips jag fick av er.
    Det blev ett pilgrims örhänge som hon fick, och ett armband
    som passade till. Tack o Hej !

• scrollz

många av mina kompisar och deras syskon fick en ny mobil i konfirmations present.. en ganska dyr gåva.. en del fick en mopped också.. som en sammanslagning med det och födelsedagen:)smycken är populärt, PENGAR inte presentkort om man inte vet var tjejen eller killen köper sina kläder det är dumt att anta, ett halsband med ett modernare kors hade jag köpt lite större kanske i några coola stenar det är både inne och har med konfirmationen att göra.

Svar på tråden Vad kan man ge en tonårs tjej på sin konfirmation?