Tips på dessert för mjölkallergiker!!!
HEJ
Ska ha middag i helgen och behöver tips på en god efterätt som inte innehåller någon mjölkprodukt någon som har tips????
HEJ
Ska ha middag i helgen och behöver tips på en god efterätt som inte innehåller någon mjölkprodukt någon som har tips????
Vill du göra det enkelt för dig finns det jättegod glass (Tofuline) som smakar precis som vanlig glass. Finns med choklad, hallon, vanilj och ngn mer smak. Gör en god fruktsallad till eller kör vaniljglass med jordgubbar.
Päron med After eight. Man använder inlagda påron och lägger på ett ugnsfast fat, sen after eightplattor påoch in i ugnen i 10-15 min 150 grader. Man kan ha glass till och då finns det ju mjölkfri glass att välja.
Helt enkelt fruktsallad
Med en massa goa och lite mer av dessa frukter som inte äter dagligen.
Gillar bäst själv Oatleys produkter genom att de inte är soya baserade. Deras choklad glass är helt ljuvlig.
Tack för tipsen, tänkte inte på att det fanns mjölkfri glass, det blir väl så när man inte själv är allergiker.
Hej!
Har tipsat om en mjölkfri kolatårta tidigare. Den är sååååååååå god . Följ bara länken så kommer du rätt:
www.familjeliv.se/Forum-3-39/m9184365.html
ååååååååååå den lät go
"Snabbsorbet"
Ta ett pkt frysta bär(tex hallon, jordgubbar, björnbär, blåbär)
Mixa med någon dl Sockerdricka(Fruktsoda, Sprite el. liknande) och lite socker(om du vill). Mixa tills bären fått sorbetkoncistens, det tar inte lång tid! Skeda upp i skålar och ät!
Jag brukade(innan bebben) använda lightdricka och sötningsmedel!
Smaskens!
Frys in lika delar banan i bitar som bär(tex hallon eller jordgubbar) kvällen för. Ta fram och låt det ligga i rumstemp en stund och kör sedan i matberedaren tills det blir en "glasskonsistens"på det. Det blir en gluten, mjölk, ägg och sockerfri glass och blir det över är det bara att frysa in igen
TAck tack nu har jag mycket att välja på
´Glömde skriva att "glassen" ska in i frysen ett par timmar efter man kört den i matberedaren.