hur får ni bort fläckar som inte gått bort efter tvätt?
det var frågan
det var frågan
Jag häller på flytande Vanish, låter plagget ligga i blöt i några timmar och tvättar sedan igen. Har fungerat varje gång.
Ta bort brukar jag testa. Men vissa fettfläckar som suttit någon dag kan jag ha svårt att få bort
galltvål!
tar alltid tabort på alla fläckar innan jag tvättar men tyvärr går det inte alltid bort ändå...
Åh,vilken bra tråd TS!!!!
flytande via funkar bra för mig men diskmedel ska gå bra med. Ta på fläcken, ev skölj och tvätta i 60 grader med tvättmedel som har blekmedel i sig. Då brukar de förbaskade tomat och morotfläckarna från barnmaten gå bort på vita kläder.
någon har redan sagt galltvål men jag måste säga att hade inte märk att jag hade fått cola på en tröja för efter tvätten provade men galltvål och det gick bort så tröjan var räddad prova det
Jag säger som HeddaBigBum:
Galltvål, den löser mirakel!!!!!!!!
....o även gamla fläckar som man kanske missat
Galltvål funkar superbra
för MÅNGA år sen skulle jag sätta galltvål på en ljus tröja som min dotter spillt nåt på........det var en sån där grönaktig galltvål,vet ej om det finns olika.
Det slutade ju med att fläcken var grön istället!? INTE kul-så jag aktar mig för galltvål-vill INTE ha gröna fläckar istället för tex LITE ljus morotsfläck........
tar "ta bort" o låter det ligga ett tag!
ebben:
den finns i både ljustvål o flytande form
Vad är galltvål?
japp,men jag väljer att INTE ha galltvål alls-blev "skrämd" den gången.
Men "ta bort" funkar bra.
vart kan man köpa galltvål då?
gå in på galltal.se där finns en frötäkning vart man kan köpa galltvål i den stad
Galltvål säger jag också