Få bort gammal fettfläck???
Plockade fram min fina röda linnéklänning inför sommaren o upptäckte en ful fettfläck på den. Klänningen är tvättat o den har alltså inte gått bort. Sitter någon på FL inne på nåt bra trix eller är det kört?
Plockade fram min fina röda linnéklänning inför sommaren o upptäckte en ful fettfläck på den. Klänningen är tvättat o den har alltså inte gått bort. Sitter någon på FL inne på nåt bra trix eller är det kört?
Vet inte om det funkar men prova med Yes.
gnid in lite YES-diskmedel på fläcken, låt löddra ordentligt så fläcken löses upp.. tvätta sedan klänningen som vanligt!
Testa med Bio-Shout.
Såg på PLUS igår kväll, då de testade tvättmedel, då det var en som tipsade om fläckar som inte gått bort i tvätten. Hon gned sån galltvål på fläcken, och sen tvättade plagget igen som vanligt.
Galltvålen gned hon på fläcken när plagget var torrt, vet inte om det spelar så himla stor roll men så sa hon.
Lycka till!
tack för tipsen! men sa inte hon med galltvål att det inte funkade på fettfläckar? kanke värt ett försök i alla fall. jag vill ju inte att färgen ska blekas heller.
Oj, så noga lyssnade nog inte jag då...
Vet inte om hon nämnde fettfläckar.
Hoppas du lyckas få bort det i alla fall!