Ringsjal - bärabarn
Är det någon som har en köpt bärabarn ringsjal, är ni nöjda med den? Fördelar/nackdelar gentemot andra sjalar. Behöver en snabbsjal och har fått tips om en begagnad bärabarn.
Är det någon som har en köpt bärabarn ringsjal, är ni nöjda med den? Fördelar/nackdelar gentemot andra sjalar. Behöver en snabbsjal och har fått tips om en begagnad bärabarn.
Ringarna är lite sträva vilket gör att de får bra grepp och tyget glider inte så man behöver gå och spänna extra.
Däremot gör det att när man ska släppa på ringarna och lösgöra sjalen så är det jättekämpigt att få loss dem.
Ringarna håller dock på att fasas ut mot nya som ska vara bättre.
I färgerna Lotusblomma, Cappuchino och Svartpeppar ska de nya lite glattare ringarna vara standard. Köp helst en sådan i så fall.
Tyget är mjukt och fint, men tyvärr inte diagonalvävt.
Tycker dock att den avlastar ganska bra ändå.
Har du ett tungt barn skulle jag hellre råda dig till att köpa en ringsjal i diagonalvävt tyg. Det finns hemmasydda sådana, samt av märket BB-sling.
Titta t.ex. på http://www.satsumo.se/index.php?menu=2&link=24
jag har en bärabarn ringsjal, fast en omsydd knyt sjal och spontant så tycker jag att det är fasligt mycket pengar för en ringsjal, dom kostar väl över 700kr Man kan få en mycket bättre sjal om man kapar en vanlig långsjal i 2 och syr 2 ringsjalar av och det blir förmodligen beroende på vad man väljer för sjal billigare. Tex en hoppiz 4,6 kostar runt 600-700kr och då får du ju 2 ringsjalar. Man kan nog skriva ett inlägg på sjalbarn och höra om nån vill dela en sjal, vill man inte sy själv så finns det säkert nån som kan göra det för en liten slant. Men det är säkert en bra sjal, jag är nöjd med min.
Funderade just hur länge det är bekvämt att bära i en Bärabarn? Hur tungt menar du med tungt Nova70. Har en 8-månaders på drygt 8 kg, men de blir ju bara större
Sy själv är inget alternativ. Funderade egentligen på en Ringo som jag tycker verkar både snygg och funktionell.
jag orkar wille en stund i ringsjalen och han väger 15 kilo, men då humpar jag över honom på ryggen efter en stund. Hur länge man orkar beror nog på hur stark man är.
Jag kikade på säljes på sjalbarn och det finns åtminstone 3 säljes annonser med ringsjalar som är sydda av en hoppediz. Det fanns även en bärabarn ringsjal för 500kr som enbart var tvättad.
Nu lutar det ännu mer åt Ringo, har fått nys om en obetydligt begagnad! Ska prova innan jag bestämmer mig definitivt.
Marlene: har kikat där också. Men är lite kinkig med färg och så är bra sugen på att köpa en riktigt långsjal också, Mobywrapen räcker inte riktigt till längre när inte sonen kan sitta still. Dags för nåt mindre stretchigt tror jag.
Nu är ju Ringon också en populär och snygg ringsjal.
Men ärligt talat tycker jag den är ganska så stum i tyget den också.
Jag upprepar mig nu men det får du stå ut med.
Satsa som sagt hellre då på en vävd ringsjal om du vill kunna bära länge.
Det är enligt min uppfattning och erfarenhet det allra skönaste!
jag har provat ringon lite snabbt och gillar den inte så där värst, jag vill kunna bre ut en ringsjal mer. Men som sagt det var bara lite snabbt så jag kan ju ändra mig
Och jag älskar Ringon! Är inne på min tredje och fjärde nu... (Omväxling förnöjer... ) Framförallt Ringo Denim tycker jag är super till lite tyngre barn!
Men vikningen är kanske sån att den fungerar bättre till en del och sämre till andra, det bästa är alltid om man kan prova innan man köper!
ja det är just vikningen jag har lite svårt för
Denimen tror jag mer på än de övriga färgerna i Ringon.
Den ska testat så fort jag får möjlighet!
Bara rädd att den är stel i början...