• NenniePennie

Gulliga saker för sin älskling!

Ge tips på gulliga saker/överraskningar man kan göra för sin älskling!!

• Svar på tråden Gulliga saker för sin älskling!
  • Nyfiken gul

något min make tycker om när jag gör är när jag sätter igång med något som är typiskt "manligt" jobb här hemma...

han blir själaglad när jag öser pellets i källaren, själv använder skruvdragare/borr o fixar något trasigt i huset, klipper gräsmattan eller meckar med något...

då kan han bli alldeles lyrisk och vi kan få en jättemysig kväll av det... han går igång på det...

kanske inte så romantiskt, men det funkar!!! Och är väl något en kille kanske inte är så van med... och därmed en perfekt present..

• NenniePennie

synd bara att vi inte bor ihop :-/

• Nyfiken gul

om ni inte bor ihop så kanske det kan funka med att boka ett hotellrum och sen göra något roligt tillsammans..

börja med att åka go-kart eller liknande och sen gå ut o käka middag ihop på kvällen.. då får han sitt manliga nöje och du får en fin o romantisk middag... två flugor på smällen så att säga...

• NenniePennie

tack för tipsen
    ingen som vet nåt litet man kan göra , helst inte kosta så mycket då jag har ungefär 900 att leva på i månaden!!

• Nyfiken gul

packa en picknick-korg med något gott o så åker ni ut till någon fin park eller strövområde och äter på någon mysig plats...

• Jessica K

blä! Jag hade skrivit ett jättelångt meddelande och så gjorde jag något dumt så allt försvann... ska försöka komma ihåg vad jag skrev.

*Göra en bok kanske?
    Jag har gjort två olika böcker till min älskling.
    Den första med bl.a. 100 anledningar till varför jag älskar hono, ord som beskriver honom, bilder, dikter/sångtexter, olika saker vi har gjort m.m.
    Den andra boken fyllde jag med sångtexter och dikter. Det tog ett tag att få odning på då boken var 120 sidor stor.

Som nyfiken gul tipsade om är picknickar väldigt mysigt! Jag och plutten satt på en filt med ljus på vätterstranden förra sommaren... mysig som få!

Om ni inte kan ta in på hotell kanske det fungerar att låna någons lägenhet? Eller varför inte tälta? Det skulle jag vilja göra

Eller fyll hans lägenhet/rum med massa lappar innan du försvinner därifrån någon gång. Min plutt lämnade lappar över hela min lägenhet när jag var i skolan medans han var tvungen att åka hem.
    T.ex. i duschen (önskar att jag var här nu), på huvudkudden (sov så sött), vid termometern (fryser du? Jag kan värma dig), på vågen (spelar ingen roll vad du väger, jag älskar dig ändå), bakom telefonen, i underklädeslådan, i kylskåpet m.m.m.m.

Eller kanske låta honom åka iväg på upptäcksfärd! T.ex. lämna ett brev där det exempelvis står "Ta dig dit vi kysstes för första gången", och där finner han ett nytt brev med "Ta dig dit vi gick på vår första dejt" o.s.v. förslagsvis avslutas allt med en picknick

• NenniePennie

Jessica: ååh jag gillade det med lapparna och boken!! nåt sånt ska jag hitta på!!

• Jessica K

Nennie: *ler* på www.pussig.com/Bok kan du se lite bilder på en senaste boken jag gjorde ifall du vill ha lite starttips...

• Jessica K

Så lite så!
    Nu måste jag springa till skolan... börjar 1 igen :-P

Svar på tråden Gulliga saker för sin älskling!