• myskatt

Nån har haft mitt telefonnummer innan!!!

Så de senaste 2½ åren jag haft detta nummer har det ringt folk från förskola, skola, tandläkare och Allmännyttan hör i stan.

Förskolan som ringde för nåt år sen ringde 5 ggr på raken och proppsade på att hon skulle prata med kvinnan som troligen haft numret innan!

Tandläkaren blev arg för att han trodde jag ljög och mannen från det allmännyttiga bostadsbolaget suckade. Hon hade blåst dem på hyra eller nåt...

Undrar varför Telia inte låtit numret vila lite längre innan det blir ledigt. Är ganska trött på att folk skäller på mig som jag undanhåller de information .

Mullig mamma till Tilde ♀
  • Svar på tråden Nån har haft mitt telefonnummer innan!!!
  • Den där Linn

Samma här!
    Frågar efter samma man städigt, och från samma företag också!

• Småtokig

Det tar ett år innan telefon numret kommer ut på marknaden igen efter att man har avslutat det..

• litenkisse

Mitt förra nr hade gått till systembolaget!!! Det rinde folk ofta för att fråga om vissa varor fanns på lager mmSkrattande

Ta det som det kommer, för det kommer ändå...
  • Småtokig

Till oss ringer det olika företag och ibland privatpersoner och frågar efter en Linn och ibland efter en Linn-Joakim.. Och då har min sambo haft detta nummer i snart 5 år..

• annca

Hände mig också när jag skaffade min första telefon. Inte riktigt lika mycket med näsata nummer, som tur var.

(Men det ringer fortfarande försäljare ett par gånger om året som vill "prata med den som har hand om telefonerna på företaget" *suck* Jag har haft det här nummret sedan -99 och har aldrig ahft något taxibolag! och det tlara jag om och "de ska anteckan det", men så samma visa efter några månader...

~*~ Det är lättare att prata än att säga något ~*~
  • Jennie Brunflo

Till min sambos mobil ringde det titt som tätt en gubbe och säger "jo, det var från Skellefteåhamn det här vi vill ha tömning på en papper och två plast"

Min sambo förklarade snällt att det inte gick så bra.

Det tog väl sådär 1år innan de insåg att det var fel nummer.

• cissi24

Vi problem för några år sedan. Det ringde hela tiden hemma hos oss natt som dag och varje gång var det en fax.
    Blev vansinnig på det och ringde upp dem och skällde ut dem.
    Har samma telefonnummer fortfarande men nu för tiden ringer det folk som ska till ett tvätteri. De har ett väldigt liknande nummer som vi.
    Det lustiga är att jag brukar fråga de vilket nummer de har uppskrivit och då visar det sig alltid att de har vårt uppskrivit.
    Brukar säga till dem att de får ändra det. Men ofta händer det att samma människa ringer efter ett tag igen. Suck.

• Lillan7704

Min sambos pappa gick bort för ca 3 år sedan och nu har vi hans gamla tel.nr. När min sambo ringde i November förra året och frågade om det var ledigt så stod det fortfarande kvar på hans pappa.

• giz

samma här å vi valde hemligt nr............ jätte kul *not*

tror all världens telefonförsäljare och konstiga instanser har ringt nu och varje gång måste jag bedyra att inte ramalamadingdång har mitt tele nr.....att han inte finns här osv osv.....

får man hemligt nr så ska det nr ha vart hemligt innan fast vem vet vart ramalamadingdång lämnat ut det förvisso. 

fundrar nu seriöst på att kräva telia på ett nytt för nu börjar det bli mega jobbigt.

I´m a bitch, so what......=)
  • Lillan7704

giz:

Betalar man inte en viss summa om året för att ha hemligt? Den summan borde nu ju få tillbaka av Telia i så fall.. Tycker ju jag...

Svar på tråden Nån har haft mitt telefonnummer innan!!!