• Flisan79

Asiaxin. Erfarenhet någon?

Jag var och köpte folsyra på naturapoteket igår. Expediten frågade om det var för att bli gravid. Jag svarade ja och då frågade hon hur länge. Jag sa 7 år. Hon reagerade genast med att rekomendera Asiaxin, hon sa att den gjorde mannens spermier bättre och hjälpte kvinnan jättebra. Hon sa att många som försökt i många år med allt hade lyckas med detta preparat.

Vill veta om någon prövat detta eller hört något om det.

Tack på förhand

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-17 11:21:14:
    Astaxin ska det stå

• Svar på tråden Asiaxin. Erfarenhet någon?
  • Maxie

Spännande. Det har jag aldrig hört talas om men puffar gärna upp den här tråden för att få höra mera.

• Maskrosen

*nyfiken*

Får inga träffar på det när jag söker. Var det något man kan köpa på apoteket? Eller är det ett naturläkemedel?

Jag har iofs generellt sett en lite skeptisk inställning till alla dessa "underpreparat" som rekommenderas till höger och vänster. Om de var så bra hade fertilitetsläkarna nog inte avfärdat dem så ofta på det sätt de gör.( Därmed inte sagt att det inte kan fungera för vissa!)

Så jag väljer att lita på vetenskapen, men jag vill gärna veta mer om detta ändå...

• Flisan79

Inser att jag stavat fel. Astaxin ska det vara. Utomlands säljs den tydligen på vanliga apotek men i sverige bara på naturapotek än så länge. Expediten sa att de hon varit på föeläsning om astaxin och där fått veta den posetiva effekten.

• hhhu

Hej..Jag har dessa astaxin i badrumskåpet men slutade äta dom när jag ville bli gravid pga osäkerhet med olika hälsopreparat.
    men jag har sneglat åt tabletterna varjedag för att dom fungerar som en antioxidant som levereras som torkad microalgpulver i kapslar.på burken står att astaxin innehåller karotenioden astaxanthin.Syftet är att tabl ska hindra av oxidanter att brytas ner av en dvs av antioxidant..cellerna lever längre.

• Peki

Googlade lite om astaxanthin, och hittade den här sidan. Här finns många länkar till vetenskaplig forskning om ämnet.

www.astaxanthin.org

Astaxin är som hhhu skriver en karetenoid, närmare bestämt den som ger bl a lax dess röda färg.

Vad jag kan förstå vid en snabb skumläsning så verkar det tydligt och vetenskapligt klarlagt att astaxin är en fungerande antioxidnat och enligt åtmiontone en studie inte verkar ha några speciella biverkningar heller.

Det är ju bra så, och antioxidanter är bra att få i sig, men något undermedel mot barnlöshet är det inte vad jag vet .

• hhhu

Jag har ringt återförsäljarna men ingen kan svara, ska ringa tillverkaren idag.Hör av mig..

• hhhu

Glädjande besked...Jag ringde tillverkaren och dom har en ny studie som visar att spermierna blir starkare samt att ägget har lättare att fastna om man tar en tabl om dagen både kvinna och man.Jag skulle få studien per post...Astaxin heter kapslarna och ni kan ringa konsumentkontakt på 060-120700..Det var spännade tycker jag! Lycka till../h

• Liljekonvaljblomman

Puffar lite...

Svar på tråden Asiaxin. Erfarenhet någon?