• jasminen

Hur räkna ut hur långt barnet blir som vuxen och hur stora fötter de får??Någon som vet?

Jag har sett något om det någonstans någongång,att man kan räkna ut hur stora fötter barnet kommer att få och hur långt barnet blir i vuxen ålder.
    Men hur var det man gjorde?
    Någon som vet?

Det kunde ju vara en kul grej att kolla

• Svar på tråden Hur räkna ut hur långt barnet blir som vuxen och hur stora fötter de får??Någon som vet?
  • Elut

Om man dubblar barnets längd då det är två år så påstår en del att man får längden som vuxen.

• jasminen

Aha! Så var det!
    Trodde nog att det var nåt sånt,men minnet sviker allt oftare
    Tack!

• ebben

BVC hade en uträkning...Vet inte hur eller vad,det var beroende på hur långa föräldrarna var.Hör med de om de har svaret!

• dexterswife

Via röntgen kan man räkna ut hur långt ett barn kommer att bli med bara ett par centimeters felmarginal.

• firhilwen

När äldste sonen var bebis sa BVC att om jag lade på en meter på den längd han hade vid 1 års ålder så skulle jag veta hur lång han skulle bli som vuxen. Stämmer det blir killen runt 180 cm, han är vid 7 års ålder runt 125.

• mim

Jag mätte min son när han var 2 år då var han 102 cm så alltså kommer han att bli 204 cm lång i vuxen ålder... Han är 15 år nu och är 189 cm så vem vet det kan stämma..
    Kram/Mim

Svar på tråden Hur räkna ut hur långt barnet blir som vuxen och hur stora fötter de får??Någon som vet?