• Bergtuvan

Slöhet efter löp!

Ni som har tikar, är era hundar slöare under löptiden och isåfall hur länge. Min hund blir så slö att hon inte ens vill gå ut och detta håller i sig ca 1-2 månader efter att löpet är slut... Någon i samma situation, kan vara så enligt veterinären men jag skulle bara vilja höra om fler har det så. Man undrar om hunden är sjuk varje gång hon löper...

• Svar på tråden Slöhet efter löp!
  • micorazón

har en rottis tik och hon blir också mycket slöare under löptiden. Börjar redan 1-2 veckor innan hon ska löpa och varar 1-2 veckor EFTEr löpningen... Helt normalt tror jag. Vem blir inte trött av mensvärk, och tänk att ha det i 3 veckor :)

• Bergtuvan

Jo det är klart... jag borde ha lärt mig att hon blir såhär efter att ha haft henne i snart 7 år men ändå tycker man att nä, den här gången är hon ännu slöare...

Hundar borde ju älska att få gå ut, jämt liksom. Var inne och kikade lite på din sida...synd att ni inte är ett par längre..!

• micorazón

ja, man blir lite nedstämd själv av att se sin älsklingsvovve vara så slö :( Min voffsa tvättar sig så mkt att hon ständigt får jobbiga svampinf. på svansroten. Så nu har jag bestämt mig för att ge henne P-spruta så hon slipper eländet! :)

Kostar lite, menmen..800 kr/år får jag stå ut med... allt för min sötnos!

Ja, vi är inte tillsammans med är i alla fall vänner. Mer än många andra som har separerat! :) Vill inte vara tillsammans för bebbens skull..inte snällt, även om många inte håller med. Men jag vill att min son ska veta vad kärlek är! Älskar man inte nån ska man inte vara tillsammans. That´s it.. :)

• Bergtuvan

Ja det låter jobbigt med infektioner, det problemet finns inte iaf. Kan ju glädjas åt ngt iaf!

Håller med dig, bättre att vara vänner och umgås än att bråka och tjaffsa som ett par. Vem vet ni kanske kommer hitta tillbaka till varandra när ni har blivit föräldrar. Inte helt omöjligt!!
    Det har man ju varit med om förut och det finns nog inget starkare än ett barn som kan få en att hitta tillbaka till varandra igen...

Svar på tråden Slöhet efter löp!