• linnean

Vill ha tips på hustillverkare!

Jag och sambon funderar på att bygga nytt sommarhus. Det som nu står på tomten är knappt värt att få kallas hus ens, och med en liten i familjen känns det som att vi skulle behöva nåt mer bekvämt och praktiskt ställe att spendera våra lata sommardagar på... :)

Så nu letar vi efter hyfsat billiga alternativ. Gärna hus som kommer i byggsats och som "bara" är att smälla upp Så har ni några tips på tillverkare?

• Svar på tråden Vill ha tips på hustillverkare!
  • linnean

Tack för det SVejsan!

Vi är alltså på jakt efter ett fritidshus. För nåt år sen så hittade jag en finsk hustillverkare med rimliga priser och snygga hus. Har letat runt på nätet men hittar dom inte nu Kanske nån här har pejl på finska tillverkare?

• Tineling

Opps! såg att det var samma som ovan

• Virren99

glömde säga att Älvsby hus bygger färdiga paket hus som har rätt så bra pris (beror dock på var i svergie du bor).

Lycka till

• linnean

Tack för alla tips! Ska gå igenom sida för sida nu Har dock fortfarande inte hittat den där finska tillverkaren som jag har fått för mig har bra hus...

• kana

Vi var själv och kolla på fritids idag. På Byggprogrammet på gymnasiet här i närheten. Jätte fina stugor där dom både har ritning eller kan man rikta själv hur det ska se ut.
    Sen är det bara matrialet som kostar med tanke på att det är elever som gör det i sin utbildning.

Vi kolla på 2 st 15 kvm (ska sätta ihop så det blir en stuga) det skulle kosta ca 36 000:-

Så kolla upp det med närmaste byggprogram

Svar på tråden Vill ha tips på hustillverkare!