skyddad identitet
om nu mitt ex nya tjej har skyddat identitet (varför vet jag inte ) .. Men jag och mitt ex har barn ihop, ska jag´inte ha rätt att veta var de bor då??
om nu mitt ex nya tjej har skyddat identitet (varför vet jag inte ) .. Men jag och mitt ex har barn ihop, ska jag´inte ha rätt att veta var de bor då??
Rent krasst. Måste du veta var de bor? Varför skulle du behöva veta?
Är det inte rent av bättre för dig att inte veta om hon nu har någon som är ute efter henne?
håller med sötäpplet! Är man skyddad så är man! Kontakt med ditt barns förälder kan du ju ha oavsett om du vet deras adress eller inte...
ehh va det e klart du ska veta vart dom bor hur ska du annars kunna lämna ifrån dig ditt å hans barn , det va det sjukaste jag hört att hon inte behöver veta var fadern bor sötäpplet å kaksmulan!!!
Klart att du ska få veta var barnens pappa bor, han har ju inte skyddad identitet. Offentliga uppgifter helt enkelt.
jag tycker det är en självklarhet att man ska kunna veta vart ens barn befinner sig när barnet är hos sin pappa. det verkar ju helt vansinnigt annars! om nu den nya har skyddad identitet så får väl pappan ha en egen lägenhet där han kan träffa sitt barn så du vet var barnet är?!
Ta kontakt med familjerätten och en jurist.
Min sambo hade skyddad identitet när vi träffades pga att han hotat, förföljd mm av olika anledningar, (han har själv ej gjort nått brott)
När vi flyttade ihop och fick barn så fick hela familjen skyddad identitet även mitt barn från en tidigare relation. Självklart så vet mitt X var vi bor något annat vore för oss otänkbart. Vi har ju självklart förklarat för mitt X att han inte kan berätta för andra var vi bor.
Mitt X är ju inte den som är farlig och som vi måste skyddas ifrån så varför ska inte han veta var vi bor??
Det är ingen dans på rosor att ha skyddad identitet och ställer till problem många gånger men för oss finns inget alternativ...tyvärr.
Skrev fel!!!
Min sambo har blivit hotad och förföljd!! Ej hotat!!!!
Sorry för fel skrivningen!!
Håller med kaksmulan och sötäpplet. Vet du inte var de bor så får väl ditt ex sköta hämtning och lämning. Du kan ju ändå nå honom per telefon, det räcker väl?
Så länge inte ditt ex OCKSÅ har skyddad ID så är det väl naturligt att du vet var han bor. Skulle det däremot vara så att även HAN får skyddad ID nu när han har en ny sambo med detta, då SKA ingen annan veta om deras ID/bostadsadress OSV, det är liksom hela vitsen med skyddad ID.
Se det som ett SKYDD FÖR DIG. Ingen ska kunna börja öva utpressning eller hota dig för att få veta var de bor. Det blir enklast och lindrigast för dig att INTE VETA!