• Nannalie

Göra egna babyleksaker som tex babymobil...

Hej
    Jag skulle vilja ha tips på vad man kan göra för leksaker eller andra saker till sin baby.

Jag tänkte jag skulle göra en mobil, min kille ska snickra till en vagga, finns det fler saker man själv kan göra och vet någon vart man hittar mallar och exempel på sånt.

(obs vi är ännu bara i planerar barn stadiet men längtar så)

• Svar på tråden Göra egna babyleksaker som tex babymobil...
  • Alvi

Kika in i mitt galleri, där finns en hemmagjord mobil, av papper...! =)

• Nannalie

Tack för tipset Sisu
    Själv har jag fixat 4 små söta nallar som jag ska hänga men jag vet inte riktigt hur än..

• Nannalie

Ingen mer som har tips på Gratis eller billiga grejer man själv kan göra till bebisen

• Flowerfairy

Jag har lånat en bok om hur man syr Kalikå figurer på biblioteket. I den fanns både mjukdjur och mjuka skallror. Jag såg att det fanns flera böcker om hur man gör egna nallar och syr egna babykläder m.m. Så mitt tips är: Kolla på biblioteket! De har mycket intressant!

Jag har en mobil som min mamma gjorde till mig när jag var baby. Den består av 4 eller 5 nallar (av trä) som hänger i nylon/fiskelinor. Linorna är festade i två bambupinnar som sitter i kors ihopfestade av en skruv eller spik. Den är jätttesöt och är inte alls svår att göra.

Annars har jag hört att endel gjort egna skötbord. Man kan också sy en egen klädsel till en babykorg, egen amningskudde (har jag sett mönster på i en tygaffär) och en egen bärsjal.

Jag vill också ha fler tips, så hoppas att fler skriver!

• Nannalie

Oh vilket bra tips att gå till biblioteket det hade jag faktiskt inte tänkt på.
    Ska nog försöka ta mej dit i morn.

• Nannalie

Finns det inga fler pysslare och fixare här??

• Jossan

jag har gjort
    skötväska, bytt tyg i hårdliften, påslakan, lakan

kram J

Svar på tråden Göra egna babyleksaker som tex babymobil...