• nick30

Malmö bvc?

Hej, är det någon som vill/kan rekommendera en bra bvc i centrala delarna av Malmö? (Eller någon som man bör undvika?)

Allt inom 1-2 km från Triangeln är intressant att få veta något om. Vi ska nämligen bo i Malmö en period under hösten med vårt förhoppningsvis när som helst födda barn, och kommer att behöva ordna en lämplig bvc för samma period.

• Svar på tråden Malmö bvc?
  • filen

Hallå,

Bodde i Malmö när jag fick mitt första barn, vi tillhörde Sorgenfri och hade någon som hette Helen. Hon var helt underbar. Vi saknar henner fortfarande!

Lycka till

• Rose77

Kommer ni att ha er adress i Malmö? För isåfall får man nog inte välja. Man tillhör bvc i ens område... typ

• Bettsy

Går på BVC på Möllevångsgatan,där finns det en underbar barnmorska som heter Gunilla! Förstående,lugn och positiv.
    Välkommen till Malmö!

• filen

Hejsan,

Vad jag vet så får man välja vart man vill gå, det var en mamma som bodde i Arlöv när jag gick på Sorgenfri.

Ha det

• minimilla

Går på BVC på Familjens hus vid möllan/folkets park. Vår barnmorska heter Lotta, jättego tjej!

• annatb

Vi bor precis vid Triangeln och går på Barnens Hus på Möllevångsgatan. Vår "tant" heter Ulla och är väldigt bra!

Svar på tråden Malmö bvc?