Hög vilopuls??
Varför? Sitter på jobbet o känner att jag börjar känna mig lite skum o har precis 100 i vilopuls, har suttit stilla hur länge som helst o inte hetsat upp mig över nåt. Hör det till graviditeten tro?
Varför? Sitter på jobbet o känner att jag börjar känna mig lite skum o har precis 100 i vilopuls, har suttit stilla hur länge som helst o inte hetsat upp mig över nåt. Hör det till graviditeten tro?
Hejhej!!!
Jag har precis som du fått högre vilopuls. Vet inte riktigt vad det beror på men det kanske kan vara att kroppen fått mer blod att pumpa runt på...
Kram Nealia
Ok, känns jobbigt, som att man tagit astmamedicin typ...hjärtat bultar så hårt och det känns jobbigt att andas =( Så vill jag ju inte ha det..
hejsan!det e helt normalt,blodvolymen ökar ju i rask takt!men för mej blev det outhärdligt,har varit sjukskriven sedan v 20 nu,jag blev yr av det å har ett tungt jobb inom vården!kram
Det är normalt med förhöjd puls under graviditeten. Blir den högre, om du känner dig svimmfärdig eller att det hugger i bröstet på dig så sök hjälp. Annars kan du ju ta upp det med MVC när du är där nästa gång.
Ta det lugnt och stressa inte i onödan så är det nog ingen fara.
Har haft precis samma problem plus hjärtklappning och svårigheter att andas. Dom säger att det är fullt normalt och att det beror på att kroppen får arbeta för två numera... Så oroa dig inte.
Men när jag bara sitter still? Visst förstår jag om jag är ute o gör eller så men när jag bara är prickstilla...det är obehagligt =(
Har samma problem. Ligger i soffan och det känns som att hjärtat ska banka sig ut ur kroppen. Ungefär som när man är nykär :)
Tror ni det är ok att åka ut och flyga då?
Jenneliíi>>> Jag hade 120 i vilopuls och blev beordrad av min BM att åka till förlossningen för kontroll... Fick ligga där en hel dag.. Tror allt står skrivet i min DB.
Åkte ner på lungröntgen och kollade så att jag inte hade fått en propp i lungan, vilket jag inte hade..
Gjorde hjärt ekog å UL av hjärtat, men allt såg bra ut.
Har fortfarande jätte hög puls...men det har börjat ge sig, och är inte så HELA tiden. Ofta när jag har ätit.
Tycker att du ska höra med din BM, även om det är väldigt vanligt att man får hög puls, så borde de ju kolla allt de de kollade på mig, för att utesluta såna saker!
Ta hand om dig.. Jag vet hur jobbigt det är!
Kram Mist v.36+6
Mist: Ok tack så mkt, ska dit på tisdag (?) får ta det då...
Jenneliii>> Ja! Gör det! Lycka till, å hoppas på det bästa!
Du kan kika i min DB, har skrivit om hela sjukhusvistelsen där i!
Kram
Nu har jag 106 i vilopuls o börjar snart gråta, jag har inte lyft på arslet men det är så jobbigt att andas o det känns så obehagligt.... =(