• Maddelicious

Skulle blondera och nu är jag GUL/ORANGE! HJÄLP - vad kan man göra?

Köpte igår 4 pkt Jane Hellen Moode Ultrablonde. Använde först 2 pkt och det blev oranget, sen en omgång till och nu e det gult.

Har hört ngn stans att man kan använda citron i håret för att ta bort kopparfärg och sen ha i ÄNNU en omgång ultrablond? HJÄLPER DET!

Någon som vet hur jag får mitt hår att bli BLONT nu????
    HJÄLP FORT / Morots-Annanasen Cool

~ Livet blir vad du gör det till ~
  • Svar på tråden Skulle blondera och nu är jag GUL/ORANGE! HJÄLP - vad kan man göra?
  • sofialisa

köp ett paket blondering till.. kanske av annat märke och så testar du igen..

gör lite hårinpakningar mellan varven så att inte håret blir för sprött...

citron testade min kompis hon fick bara kladdigt och tovigt hår..

annars ilar du iväg till en hårsalong så kan de fixa färgen

• Flisan79

Använd Askblond ist det löste mitt problem för många år sedan.....finns silverschampoo oxå....tar bort det gula

• Mary Cherry

Blek en gång till och färga sen i nån ask- eller pärlblond nyans. Jag köpte Pärlblond färg på Rusta, den tog bort det gula jättebra, sen tvättar du med silverschampo, Matrix är jättebra, finns hos frisören.

• Knådd till våren

Jany Hellen Moode - pärlblond tar absolut bort det gula! För mig blir resulatet platinablond med pärlblond, när det är gulorange innan.

• BitchigaBea

Snälla ta kort Har gjort det så månag ggr själv. Blir nästan sugen igen ju *Kram*

• Eliin

om du bleker det en gång till är risken STOR att håret går av... Det sliter så enormt på håret att bleka det... man tar ju bort pigmenten och det är inte lika "ofarligt" för håret som att färga det... tror inte en blekning till kommer att fungera utan i stället förstöra håret.

Färga det brunt eller något i stället och gå sen till frisör för att fixa det blondt igen.

• Triss i Damer

jag tycker inte att du ska bleka håret igen, det tar så mycket skada. håret måste få hinna vila upp sig lite. jag tycker att du ska köpa silver schampoo som tar bort det gula i håret. sen tycker jag att du ska avvatka innan du gör något igen. gå till en frisör och rådfråga. det blir oftast inte bra när man gör det själv hemma... hoppas att det går bra :)

• Morots mamman

gå till din frisör å be henne lägga i en w 9 då får du skit fin färg på håret, det gjorde ja när mitt blev orange å pissgult!!!

Svar på tråden Skulle blondera och nu är jag GUL/ORANGE! HJÄLP - vad kan man göra?