• Roisin Dubh

    Tråden om fånig reklam - 2

    Fick en nostalgikick och började sakna denna tråd www.familjeliv.se/Forum-5-88/m263779.html
    så jag startar en uppföljare!

    Det finns ju massvis med reklam att reta sig på eller förfasas av där ute!

    Jag har kanal5 på i bakgrunden just nu och fick nyss ett stort suckanfall när reklamen för en viss tandkräm deklamerade "Introducera din mun för en helt ny renhet" (i avsaknad av väldigt trött smiley)

  • Svar på tråden Tråden om fånig reklam - 2
  • Jennie Brunflo

    Jag tycker det är så grymt töntigt med den reklamen "tänk om man kunde hälsa på sig själv i framtiden"

    Ghhhhhhhhhha!

  • EverSoNice

    Just det Jennie Brunflo:
    - för de flesta människor som idag sliter för brödfödan och knappt har råd med avbetalningarna på sin volvo, de kommer knappast att ha råd att leva loppan när de blir pangade: oavsett hur mycket pengar de försöker lägga undan till ålderns höst.

  • atopia

    Den där schamporeklamen med en tjej som kompisarna hänger sina kläder på och som ingen lyssnar på för att hon har så tråkigt och livlöst hår. *Hatar*
    Om det finns människor som faktiskt väljer umgänge efter hårglans så är världen värre än jag trodde...

  • maj72

    Shampoo-reklamen: Herbal Essences - hur de stönar och suckar för att kunna tvätta håret med denna shampoo...

    Men jag måste erkänna att jag köpte shampoo av ren nyfikenhet eftersom jag tyckte att deras reklam var så fjantig och gissa om jag var överraskad när jag upptäckte att den är faktiskt riktigt bra ....

  • Skrattmås

    Den ÄCKLIGASTE reklamen nu är den om nagelsvamp där en liten "svampbakterie" öppnar en tånagel och hoppar ner under den.

    UUUÄÄÄÄKKKKK!!

    Mår fysiskt illa av den! Så himla obehaglig!

  • SandraJ

    Loreals reklam.

    Hon som gör roliga miner till sitt barn. Vad menar dom??? Ska man inte kunna leka med sina barn utan att oroa sig för rynkor?
    Jag menar, vad är viktigast? Ett glatt barn eller ett rynkfritt ansikte?

  • Palsternacka

    FELIX PASTAKETCHUP!!!!

    VAR har de hittat "skådespelarna" och VEM har lärt kvinnan i reklamen att tala så onaturligt och röra sig så utomordentligt tillgjort???

    Ramlösareklamen där Stellan Skarsgård pratar skånska är också rätt fånig, just bara för att man vet att han inte pratar så i verkligheten.

  • Tini

    Pasta ketshupen....
    -men du e ju polis, du borde ju se att detta är villseledande!!

    öhhhh, suck!!

Svar på tråden Tråden om fånig reklam - 2