• Angelica80

Knipkulor under graviditeten?

Jag undrar om man får använda sk "knipkulor" när man är gravid.
    Alltså under hela graviditeten. Från start till slut. Ska man undvika det helt, eller undvika det från/till en viss vecka, eller går det bra att använda det hela tiden?
    Det jag tänker på mest är ju då risk för infektion bla. Självklart gör man ju rent dem men iaf.
    Jag använder det dels för min blåsa. Blir jämt kissnödig jättelätt o ibland är de på gränsen att man kissar ner sig. Aldrig gjort det men varit bra nära *s*
    O då hjälper det ju med kulor.
    Så VET du hur det ligger till så svara gärna!
    Tack på förhand!
  • Svar på tråden Knipkulor under graviditeten?
  • Angelica80

NÅN måste väl veta????

Jag är så glad
  • Anonym

Detta undrar jag med så jag puffar lite

• Angelica80

Anonym. Vi får puffa ihop.:; För här händer de inte mest
    Men jag ska fråga gyn idag. Ska dit på vul. Så bara jag inte får hjärnsläpp o glömmer det så ska jag fråga. O då skriver jag var han sa sen.

Jag är så glad
  • ullis79

VAd jag har hört så ska det inte vara nån fara så länge man verkligen sköter hygienen.
    Alltså gör dom xtra rena...
    Kan ju välja att köpa de som är lättare att hålla rent!
    Ska själv skaffa nu pga att sen jag blev gravid så kommer det lite droppar då å då. Lite smått pinigt!

• ullis79

ps. finns en sida www.lustjakt.se, dom har olika sorters och även medel för rengöring.

Låter som jag har stenkoll men jag vet inte mkt alls om detta egentligen. har just börjat höra mig för sen dr sa att det kan vara bra att använda.

• Anonym (P)

Jag har fått höra att vissa kulor gör att man kniper fel. Man måste knipa aktivt, hela väken från rumpan och fram för att utinröret ska komma med. I annat fall tränas bara slidmusklerna. Så vill man förebygga urinläckage så är det riktiga knipövningar, med eller utan kulor, som gäller.

• Angelica80

ullis: Ok. Jo hygien förstår jag är extremt viktigt.
    Men jag har sånt där som desinfierar (stavas?) sexleksaker o sånt Använder det vid rakning för o slippa röda prickar egentligen
    Kulor har jag med. bara att jag ej vågat använda dom nu....
    Tack för ditt svar!
    Kram

Anonym: Tack för tipset

Jag är så glad
  • Anonym (försäljare)

Jag har jobbat som försäljare åt ett företag som säljer vuxenleksaker, och vi brukade INTE rekommendera att man använder knipkulor och liknande när man är gravid! Det BEHÖVER inte vara farligt, men risken för infektioner blir större.
    Alla får ju ta sitt eget ansvar, men som sagt, vi rekommenderade INTE att man använde vare sig knipkulor eller stavar när man väntar barn. Knipkulorna rekommenderade vi däremot starkt att man använder efter förlossningen, när avslaget försvunnit.

• Samantha

Jag starta en sån här tråd för några månader sen och dom som svara skrev att det inte skulle  vara någon fara.

Jag menar man tränar ju sina muskler och det är ju bra inför förlossningen.

Dom säger ju att man ska knipa och det kan ju inte bli så mkt bättre

än med kulor!

• Daidi

Du har ju slemproppen för att motverka infektioner.
    Jag gjorde absolut inga knipövningar när jag var gravid. Jag ville inte att jag skulle bli för trång till förlossningen! Var såå rädd för att spricka!
    Knasig, ja!

• Angelica80
    Anonym (försäljare) : Ok. Tack för ditt svar. Då kanske det är bättre att strunta i det då... Får köra vanliga knip

Jag är så glad
  • Anonym (försäljare)

Daidi:

Visst, slemproppen sitter där för att motverka infektioner, MEN, när man använder knipkulor, dildos och liknande så finnsd et nästan alltid nån bakterie på dem, och det är onödigt att föra upp dem i slidan i det läget man ändå är när man är gravid. Risken att det ska bli nån infektion är inte stor, men den finns ändå där. Slemproppen KAN ju lossna lite tidigare, och bakterier KAN smita förbi om det vill sig riktigt illa. DEn upplysningen fick vi från företaget i alla fall.

Angelica80:

Ja, jag använder inte mina knipkulor nu när jag är gravid, väntar med dem till efter förlossningen. Tycker det känns säkrast! Men alla gör självklart som de vill!!
    Lycka till!

Svar på tråden Knipkulor under graviditeten?