• Pepsi

tjockholmen

Fy usch på mig, jag skulle inte titta, men jag fastnar nog framför detta program. Jag skulle aldrig själv våga vara med i ett sånt program, men hyllar de som törs. Är ju själv en av dom, om man säger så............. Så nu bokas ena tv vid dessa kvällar. Och jag ska börja själv nu....... ja attans nu ska det bli åka av!!!!
    Någon mera?!

Kramizar Anneli

• Svar på tråden tjockholmen
  • Ulle73

Jag skulle gärna vara med på ett sånt program. Det skulle ge mig en rejäl spark i ändan...

Jag satt faktiskt igår och bestämde mig för att jag skall göra som dem. Alltså sätta fart (har var duktig i några veckor...) och se dem som en inspiration. Väga mig varje onsdag morgon och se vad som händer med mig jämfört med dem.

Någon som hänger på och väger sig varje onsdag morgon?

• Ulle73

Okej...

Jag vägde mig igår morse och vikten var 101,6 !

Ulle73
    8/9 101,6 kg

• Ulle73

Ingen mer som vill hänga på???

• miamjau

Jag behöver lite peppning och motivation.. =) så jag hakar gärna på!

• mammagbg

Varför har de ett så töntigt namn på programmet, det retar mig!
    Jag gillar upplägget men varför inte kalla det nåt roligare???
    Förslag?

• Jossebell

jag tycker det är ett bra program. Det ger min insperation och ahaa upplevelser. Jag blev chockad när jag såg hur mycket socker det är i lättyoughurt. Jag visste det var mycket men inte sååå mycket. Nu är det mellanfil som gäller!

• tuvali

mammagbg!

håller med om att namnet är nästintill förnedrande.

kanske " viktkämparna" ?

• Björkeli

Jossebell: Det är mest frukt-lättyouhurten som är dålig. Jag kan varmt rekommendera Lätt youghurt naturell 0,5%. Den är det mindre kalorier i.

Vill man ändå ha en fruktyoggi så köp hem osockrade bär som ni häller ner i den naturella yoghurten, så har man en bättre variant av fruktyoghurt. *mums*

• Jossebell

Tjockholmen var ju ett namn som de första deltagarna gav programmet och med den bakgrunden tycker jag att det är härlig självironi

• Jennie Brunflo

Det jag lärde mig i detta program:

Om man kokar potatis med skalet på, förvarar den i kylen över natten och äter den dagen därpå (kall eller varm) så har den omvandlats till långsamma kolhydrater.

Tjohej!

• Jossebell

det hade jag ingen aaaaning om! jag som tycker jag kan allt om viktminskning även om jag är dålig att klara av det

• Aiwendil

Jag är med...
    Behöver peppning och stöd!

Väger nu 83.9kg (vägde som mest 88kg)
    Har satt upp lite mål!

Första:
    80kg
    75kg
    70kg
    Och sen slutmålet.. nånstans mellan 60-63kg

• Jossebell

oj själv började jag på 105kg julen 2001... sedan har det varit långsamma steg neråt. Nu har jag precis klivit under 90 kg. Ska försöka med 15 kg till....

• leea

jag e också me jag veger nu 81kg
    vill gå ner tiill 55kg
    blir jobbit de men men!!
    hur gör ni för att gå ner??
    jag har inte feman så kan inte se tjokhollmen:(

• Jossebell

själv så går jag just nu på VV för att det ska hända något. För MIG funkar den metoden bäst.

Svar på tråden tjockholmen