• bettyboopan

Kyckling med blod i :(

Usch nu mår jag illa!
    Sambon och jag skulle äta en god måltid bestående av bla kycklingklubbor, sådana som är färdigstekta och som man sätter i ugnen 15-20 min. Dom var inne något däremellan och så började vi äta.. ser då inuti kycklingklubban att det är som blodstrimmor i, kollar på min andra och samma där..
    Så ska det väl ändå inte vara :/
    Tror ni man kan bli sjuk av det? Åt en bra bit före jag upptäckte det..

• Svar på tråden Kyckling med blod i :(
  • Henrik28

Inte bra.
    Åt ni upp alla efter ni sett att de var röda?

• bettyboopan

Nej vi slängde dom direkt, det vart inte så mycket på sambons, på mina betydligt mer... hann ju få i mig lite som sagt

Vad finns det risk för, salmonella?

• desire

jag upptäckte det med när jag käkade kyckling för ett par veckor sen, men jag har mått bra!

• dekad

Om man har otur kan man bli sjuk, men jag vet inte hur stor risken är. Jag har själv ätit sån kyckling, utan att bli sjuk. Dom där färdiga kycklingrätterna som man ställer i ugnen kräver alltid längre tid än man tror...iaf är det så för mig, kanske är ovanligt dålig kock

• Dayna Lee

Nej det är ingen fara alls. Det kan se ut så i kyckling ibland och säkert så var det upphettat ändå. Koppla av du!

• bettyboopan

Ja det är nog ingen fara egentligen...men jag är lite rädd för kyckling som inte är färdig, man har hört så mycket!

• Henrik28

Som sagt, ´håll extra koll på magen och diarréanfall kommande tid.

• bettyboopan

Mm, det ska jag göra! Läge att gå till läkaren om man får diarre?

• Henrik28

O om du börjar värpa ägg eller din man kuckelikuar kl 07.00 så bör ni söka läkare...

• MikkisPikkis

Hm, jag köpte en hel kyckling en dag, den var full med fjädrar, INTE hela men var en del fjun kvar *uäck*

Förstår att du blir orolig & äcklad...

• bettyboopan

Mikkis: Myyyysigt

Ska banne mig ta och bli vegetarian, då slipper man såna här äckligheter

• xxmeyaxx

Jag åt sådant en gång.
    Blev lite dålig i magen på kvällen, men det var över nästa dag.

• Dayna Lee

Ja eller om det växer ut en fjäderskrud! Kvidderitt..kvidderitt..

• Syskon

Jag kan lova att ni märker om ni fått salmonella, om man har det tvekar man inte
    Ni behöver nog inte vara oroliga!

• MikkisPikkis

Haha Dayna Lee

Iaf, sluta äta fågel. Har jätte svårt för kyckling...
    Ofta och lätt att det blir bakterier.... OFTA man hör ngt om kyckling..

*usch*

• Meduziz

På den tiden jag åt kött och fågel så älskade jag grillad kyckling men jag fick ALLTID lägga in dem i ugnen ett tag till för att få dem ordentligt grillade. förstår inte varför det är så svårt för affärerna att grilla dem ordentligt.
    Lyckades bli riktigt matförgiftad en gång efter att ha ätit en grillad kyckling från **** och sedan dess rekommenderar jag ALLA att lägga in pullan ett tag iugnen innan de stoppar i sej den.

• bettyboopan

Ughh...nu kommer jag sitta hela kvällen och bara vänta på spyattackerna och akuta toalettbehov...:-O

Svar på tråden Kyckling med blod i :(