stopp i handfatet
e d nån som har ett bra å snabbt tips på hur man får bort stoppet i handfatet.
helst med sånt man ahr hemma
e d nån som har ett bra å snabbt tips på hur man får bort stoppet i handfatet.
helst med sånt man ahr hemma
Öppna och gräv ut allt jox.......asvidrigt. Mest hälsosamt och miljösnällt.
Eller gör som mig.
Köp en flaska Mr Stark (muscle ? hur sjutton stavas det?)
Propplösning, orange flaska med grön kork och häll i och vänta en stund.
Spola massvis av vatten och vips är det bra.
ingen som vet, blir så ireterrad
prova att skruva bort "silen" och se om det sitter nåt under... då kan du ta bort det.. annars så tror jag att klorin ska gå.. eller?
det blir nog till att lubba till konsum å köpa propplösare!
Är det pga hår det är stopp? Det brukar det vara hos oss, jag fäller som sjutton. I så fall så kan man dra upp håret genom silen med t ex en pincett, det löser det hela tillfälligt.
Annars är det bara stor-rens som gäller... KLÖÖÖÖK!!!!
Hej... Om det inte är alltför täppt så prova kupa handen över hålet och tryck till med den andra så du får en luft stöt ner i avloppet...Annars blir det till att köpa kaustiksoda eller en sugpropp i gummi...
Lycka till...
*s* pups... lubba till konsum, d skulle ja vilja se mig själv göra.
hihihihi..... kan riktig se mig d framför mig.
jaha då e d bara kavla upp armarna å gräva då
Fastighetsvärdarna brukar inte rekomendera propplösare och dylikt. Anledningen är att om proppen inte löser sig så ringer man ofta efter dem och då tvingas de hålla på att joxa i ett avlopp som är fullt av starka och hälsovådliga ämnen som verkligen inte är bra att få på sig. Det bästa är att ringa på hjälp på en gång.
Vi har jämt stopp i badrummet och tyvärr har vår fastighetsskötare tummen mitt i handen och klarar inte sitt jobb särkilt bra. Så nu tänker jag tvinga sambon att göra det istället, för jag KAN bara inte med att göra ngt så äckligt.
ställ en hink under handfatet och lossa på vattenlåset!! då kan man rengöra ordentligt! utan kemikalier! hur lätt som helst!
LindaoEmil:
Har du ngt bra tips på hur man kan lösa en propp i avloppet till badkaret på ett smidigt sätt? Det där med handfatet lätt så enkelt...
ja nu e d gjord iaf, tyvärr så hade den förra ägaren inte räknar med stopp i avloppet utan skruvat fast sitt badrumsskåp med hylla, så hinken kunde ja inte ställa under, utan allt joxx fick tas bort me händerna +o(
Om duschslangen når till handfatet kan det funka att spola med så mycket tryck det går (hett vatten) rakt ner i handfatet. Lycka till!
sisley menar du golvbrunnen eller själva röret från badkaret till golvbrunnen?
golvbrunns stopp får fastighets skötaren ta hand om, jag vet iallafall inte hur man gör.
röret rengör man lättast genom att plocka ner dusch slangen skruva av själva handtaget (som gör att strålen sprids) och sedan skölja rakt ner i röret med hett vatten och högsta tryck! det brukar räcka!