• Flix

Ändras håret efter graviditeten?

Blir håret annorlunda efter graviditeten?

Jag fick barn för 10 mån sedan och tappade massor av hår efter amningen, trodde inte att det skulle bli något kvar. Innan jag blev gravid hade jag självlockigt tjockt hår, men nu efter är det ganska rakt och mjukare liksom. Kommer håret att vara så här nu, eller kan det gamla komma tillbaka?

• Svar på tråden Ändras håret efter graviditeten?
  • Suzzie7

Känner igen mig. Det händer mig nu. Vid mina andra graviditeter blev det också så men mina lockar kom tillbaka efter några år... så jag hoppas att det kommer tillbaka nu också.

• hagmanlinda77

jag har alltid haft rakt hår men efter mitt andra barn, har jag fått lockigt hår. konstigt

• Amatea

Jag har haft rakt hår men efter två barn har jag nu ett 2 dm parti som är vågigt... grr...

* * * * * Amatea med Felicia-04 och Leah-05 * * * * *
  • Perfie

Mitt hår blev också lockigare efter graviditeterna.
    Har alltid haft självfall men efter sista barnet så blev håret riktigt krusigt...
    Som tur var bara underhåret,men det går inte att klippa det kort längre, det blir för jobbigt.

• Flippen

Undrar också...
    Fick också barn för ca 10 mån sedan. Hade då långt hår, men efer förlossningen blev håret som svinto så jag fick klippa av alltihop. Kan fortfarande inte ha långt hår.

• LeezaJ

Hmm.. det enda jag märkt är att det inte vuxit speciellt bra.. annars har jag dreads å jag har inte tappat nån korv så

• Joje

Hej.Jag har ej tappat onormalt men efter 3 barn e jag snart brunhårig jag har blivit mörkare men det gör mig inget.Lite mer våger i håret kanske..

• DRÖMMIS

Jag har i normalt fall tjockt o blankt hår. Som alla jämt har kommenterat om att det är så fint. Men så kom alla dessa grav hormoner o förstörde allt. Ja nästan allt ialla fall. Håret är slitet, o jag har tappat mängder runt pannan. Ser ut som jag har en hocky frilla - kort upptill o långt baktill. Klippt upp det ett antal ggr för att det ska se lite bättre ut. Är gravid igen o mitt hår har nog gett upp nu. Detta är min sista grav (har 3 barn innan) o jag hoppas att håret vill återhämta sig sen.

• Puss och Kram

Usch detta har jag fasat för. Min mamma jag och min syster är ganska lockiga. Men när jag föddes blev mammas hår rakt och när min syster var åtta år så kom henneslockar tillbaka. Ska tilläggas att det är 9år mellan mig och min syster. Så i 17 försvann mammas lockar. Jag vill verkligen ha mina lockar kvar... Men jag får ju en bebis i alla fall...

• brokig

Hår påverkas mycket av hormoner. Innan puberteten var jag blond och vågig. Efter puberteten fick jag oerhört lockigt hår åt det rödbruna hållet. När jag senare började med p-piller förblev det rödbrunt men det blev alldeles rakt igen. Nu har jag slutat med p-pilelr och börjar få tillbaka lockarna. Graviditeter är ju hormonella revolutioner så det vore konstigt om inte håret förändrades. Sen kanske förändringen kan bestå, komma tillbaka av sig själv eller så krävs det ett till barn till för att få tillbaka håret som innan.

Min mamma fick samma fenomen fast med migrän. Hon hade aldrig haft migrän innan hon fick barn. När hon fått sitt första barn fick hon däremot olidlig migrän. När hon några år senare fick barn två försvann besvären. Tyvärr skaffade hon ytterligare ett barn och hade outhärdliga migränsbesvär fram till klimakteriet.

Svar på tråden Ändras håret efter graviditeten?