Du måste logga in för att svara i en tråd.

• HelenaG

Försäkringar via facket..billigare?

Nu när vi har fått barn så har jag börjat titta igenom våra sjuk-olycksfalls och livförsäkringar för att kolla så vi är heltäckta och att om något händer en av oss kan den andra ha råd att bo kvar i vårt nuvarande boende. Min mans försäkringar är väääldigt dyr då han har en tarmsjukdom. Man kan ju teckna försäkringar via facket, någon som har en uppfattning om det blir mycket billigare eller om det är marginellt? Det är ju så jobbigt att fylla i alla ansökningar bara för att få en prisuppgift.. *suck* Hoppas på svar.

• Svar på tråden Försäkringar via facket..billigare?
  • Tess76

Jo, dom är oftast billigare, men inte lika förmånliga. Så kolla upp dom noga och jämför med försäkringsbolagets försäkringar. Jag gick nyss ur facket och hade då försäkringar där igenom. När jag efter det tecknade egna så visade det sig att dom genom facket inte alls var så bra.

• CissiT

Fick råd av en sån där försäkringsrådgivare att försäkringarna genom facket är billiga, men täcker inte speciellt mycket... Tyvärr!

• firhilwen

det är ju precis samma försäkring oavsett om man är fackligt ansluten eller inte. skillnaden är att man genom facket har rabatt, sedan har det ju lite att göra med om man är helkund också. det kan också ge en aning billigare försäkringar

• flowermoon

Ibland har man också försäkringar via sin arbetsgivare. Själv är jag arbetslös så jag får teckna på egen hand. Köpte en enkel billig via Trygg Hansa ca 500:-/år. Mest bra att ha med tanke på trafikolycka etc.

• vårsol

Genom vårt fack har vi väldigt förmånliga försäkringar som dessutom är hyffsat billiga.

• Lalune2

Vi har också precis fått barn och börjat kolla upp alla våra försäkringar. Jag fick tipset att vända mig till ett företag som heter Max Matthiessen här i Stockholm. De är försäkringsrådgivare och ger råd om olika försäkringar och tar fram förslag till dig. Det kostar ingenting utan de får betalt av försäkringsbolagen.

Vi fick superbra tips från dem och jag rekommenderar det verkligen! Vi hade alla våra försäkringar i s.k gruppförsäkring genom Jusek och en del har vi nu kvar men en del ska vi byta så att vi får ett bättre skydd.

• Jennie Brunflo

Jag hade också försäkringar via facket, men när vi fick barn tecknade vi nya.

Efter jämförelser...så var ju det en evig tur. Försäkringarna via facket var inte alls samma som man tecknar själv.
    Det var massor med undantag och täckte inte alls många grejer.

Så mycket dyrare var det inte att teckna en vanlig försäkring.

• vårsol

Jennie, genom vilket fack hade ni era försäkringar?

• HelenaG

Problemet för oss är ju att min sambo har en sjukdom så det är omöjligt att bara kolla runt och jämföra priser utan att fylla i en fullständig sjukjournal hos alla.. Han betala 3500:- för sin sjuk o olycksfall hos Trygg-hansa

Svar på tråden Försäkringar via facket..billigare?